نماینده حزب ملی اسکاتلند بدلیل سفر به تهران، به خودنمایی سیاسی و تلاش برای تضعیف موقعیت انگلیس در صحنه جهانی متهم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روزنامه «هرالد اسکاتلند،» «الکس سالموند،» نماینده و سخنگوی حزب ملی اسکاتلند، بدلیل سفر اخیرش به تهران متهم به خودنمایی و خیانت به انگلیس شد. سالموند چندی پیش در رأس هیأتی از اعضای «حزب ملی اسکاتلند» به تهران سفر کرد. نمایندگان پارلمان اسکاتلند سالموند را در این دیدار چند روزه که با هدف توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی ایران و اسکاتلند صورت گرفت، همراهی کردند.

هیئت اسکاتلندی در مدت زمان حضور خود در تهران، با وزیران امور خارجه، آموزش و پرورش، کشاورزی و همچنین رئیس‌ بانک مرکزی ایران دیدار و گفتگو کردند. سالموند پس از بازگشت به اسکاتلند، حصول توافق بین‌المللی [هسته‌ای] ایران و توسعه روابط حسنه این کشور با غرب را مهم‌ترین رویداد مثبت سال جاری میلادی خواند.

وی همچنین از سفر مجدد هیأت اسکاتلندی به ایران در بهار سال آینده خبر داد و افزود :«اکنون که ایران پس از 25 سال تحمل تحریم‌ها، گام‌های نخست را برای بازگشت به جامعه جهانی برداشته است، کشورهای زیادی با هدف یافتن شریک تجاری جدید و همچنین بازار دیگری برای کالاهای خود، در تلاش برای گسترش روابط خود با این کشور هستند. اسکاتلند نباید از این قافله عقب بماند.»

«آلیستر کارمایکل،» نماینده لیبرال-دموکرات پارلمان و وزیر سابق اسکاتلند، نیز بر گسترش روابط با تهران تأکید کرد و گفت: «توسعه روابط با تهران منافع زیادی برای اسکاتلند خواهد داشت و این کار باید بوسیله مقامات وزارت خارجه انجام شود. از سوی دیگر باید توجه داشت گسترش روابط با این کشور موضوع حساسی است و این سؤال پیش می‌آید که آیا الکس سالموند می‌تواند از عهده این مأموریت بربیاید.»
 
از سوی دیگر، «جورج فولکس،» سالموند را به تلاش برای کسب سمت وزیر امور خارجه اسکاتلند، متهم کرد و اظهار داشت: «علی‌رغم بهبود یافتن روابط ایران و انگلیس نسبت به گذشته، هنوز هم مسائل حل‌نشده زیادی بین دو کشور وجود دارد. این موضوع حساسی است و شخصی مثل سالموند می‌تواند اوضاع را پیچیده‌‌تر کند. انتخاب وی عاقلانه نیست.»



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۲ دی ۱۳۹۴
اسکاتلند باید از انگلیس جدا و مستقل شود . این نماینده اسکاتلندی مردی شجاع و مستقل از استکبار انگلیس است .
آخرین اخبار