سفارشات ایران برای خرید هواپیماهای مدرن غربی، به زودی صنعت هوافضای جهان را پر رونق خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت «ایر وِیز نیوز،» به دنبال اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران، خطوط هوایی این کشور قصد دارند برای نخستین بار پس از چند دهه هواپیماهای مدرن غربی خریداری کنند. سفارشات متعدد ایران، صنعت هوافضای جهان را با رونقی چشمگیر و بی‌سابقه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی روبرو خواهد کرد.

از زمان اشغال سفارت آمریکا در ایران، تحریم‌‌های اقتصادی غرب بر این کشور تحمیل شد. ایران دیگر نمی‌توانست هواپیمای نو خریداری کند و ناوگان هوایی این کشور محدود به هواپیماهای دست دوم و سوم غربی شد. هواپیماهایی که دست‌کم 20 تا 30 سال از عمر آن‌ها می‌گذشت.

هم‌اکنون آخرین سری از بوئینگ 707، 727 و 747 در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند. با وجود همه این کاستی‌ها، بازار تا حدودی پیشرفته مسافرت هوایی در این کشور که با درآمد قشر متوسط تناسب دارد، تاکنون به خوبی از پس مشکلات برآمده است.

هم‌اکنون در ایران 13 خط هوایی و 51 فرودگاه فعال هستند. به طور تقریبی می‌توان گفت در سال گذشته میلادی حدود 50 میلیون نفر در ایران با استفاده از این خطوط، سفر کردند. جدول زیر حاوی اطلاعاتی درباره فرودگاه‌های ایران و سطح ترافیک هوایی در این کشور است. 

تحلیل: تأثیر توافق هسته‌ای ایران بر رونق بازار هوافضای جهان+ جدول

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار