مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران گفت: در حال حاضر 6500 اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی در حال تردد است.

سنندجی: کمبود 2500 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوس‌رانی پایتخت / دولت به تعهدات خود عمل نمی‌کندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران در خصوص وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران و نیازمندی‌های موجود، اظهار داشت: در حال حاضر 6500 اتوبوس در سطح شهر تهران در حال تردد است که از این تعداد حدود 250 تا 300 عدد در طول روز از خط خارج و راهی تعمیرگاه می‌شود.

وی افزود: تهران نیازمند 9 هزار دستگاه اتوبوس است تا رضایت مردم تأمین شود. مردم نگران شلوغی و خرابی اتوبوس‌ها هستند. در حال حاضر متوسط حرکت هر اتوبوس 15 دقیقه است که اگر بخواهیم این زمان را به 30 ثانیه کاهش دهیم، نیاز به ورود حجم زیادی اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستیم.

مدیر عامل شرکت اتوبوس‌رانی شرکت واحد تهران با بیان اینکه نبود اتوبوس یکی از مشکلات مردم است، گفت: از 6500 دستگاه اتوبوس فعال تنها یک هزار و 113 اتوبوس برای تمام اقشار جامعه به ویژه معلولان مناسب‌سازی شده است و از 5 هزار دستگاه دیگر فقط عده خاصی می‌تواند استفاده کنند.

سنندجی ادامه داد: تعداد محدودی اتوبوس سه کابین در شهر تهران و در خط 2 از پایانه آزادی به خاوران در حال تردد هستند.

وی افزود: یکی از دلایل عدم گسترش ناوگان حمل‌ونقل عمومی ورود پیدا نکردن بخش خصوصی به علت کنترل قیمت بلیت‌ها است. اگر بخش خصوصی وارد کار می‌شود بلیت اتوبوس‌ها از 600 تومان به 2 هزار تومان می‌رسید. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران بیان داشت: در حال حاضر هزار میلیارد تومان بودجه شرکت واحد در سال است که از این میزان 600 میلیارد تومان صرف بودجه جاری شرکت واحد می‌شود و فقط 40 میلیارد تومان آن از راه فروش بلیت تأمین می‌شود. در صورتی که مصوبه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه دولت باید سالانه بودجه ورود اتوبوس‌های جدید را تأمین کند اما اجرا نمی‌شود.

سنندجی افزود: قانونی وجود دارد که دولت موظف است هزینه تست و تعویض مخازن اتوبوس‌های گازسوز را تأمین کند اما این کار را انجام نداده و شرکت اتوبوس‌رانی به استناد مصوبه شورا این وظیفه را انجام داده است. ما فقط خواستار این هستیم که مصوبات موجود اجرایی شود.

وی بیان داشت: مصوبه‌ای دیگر وجود دارد مبنی بر اینکه 17 هزار اتوبوس CNG از محل صرفه‌جویی وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شود که 2 سال است به قانون تبدیل شده و وزارت نفت متوالی آن بوده که اجرا نشده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران گفت: دولت باید سالیانه 1000 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان اتوبوس‌رانی می‌کرد که از نیمه دوم سال 89 به بعد تأمین نشده است در این شرایط سن ناوگان اتوبوس‌رانی تهران از 3 سال به 9 سال رسیده است و فقط شهرداری تهران سالیانه 200 دستگاه به ناوگان اتوبوس‌رانی اضافه می کند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۴ دی ۱۳۹۴
2500 تا اتوبوس فقط پول دو تا قطار متروه . باید بالای خیابونا پل هوایی میزدن و اتوبوسا از بالا رفت و آمد میکردن که پش ترافیک و چراغ قرمز نمونن یک هزارم مترو هم خرجش نمیشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۴ دی ۱۳۹۴
جان بچه هاتون به جای اضافه کردن اتوبوسهایی که همشون خالی حرکت میکنند و موجب الودگی هوا و ترافیک و تصادف و هزارتا مشکل و مصیبت دیگه می شن مترو رو توسعه بدین که واگن هاش از زور ازدهام و فشار جمعیت در حال انفجاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۴ دی ۱۳۹۴
تنها راه حذف آلودگی کلان شهرها حذف سوختهای فسیلی از خودروهای سبک و سنگین عمومی و خصوصی میباشد . همه وسایل نقلیه موتوری باید با انرژی برق یا خورشیدی کار کنند گه هیچگونه آلودگی ندارند . اول کیفیت و استاندارد بهداشت ، سلامت و ایمنی بعد کار با حفظ محیط زیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۴ دی ۱۳۹۴
تنها راه حذف آلودگی کلان شهرها حذف سوختهای فسیلی از خودروهای سبک و سنگین عمومی و خصوصی میباشد . همه وسایل نقلیه موتوری باید با انرژی برق یا خورشیدی کار کنند گه هیچگونه آلودگی ندارند . اول کیفیت و استاندارد بهداشت ، سلامت و ایمنی بعد کار با حفظ محیط زیست .
آخرین اخبار