تهدید محیط ‌زیست زنگ خطری برای مناطق آزاد است

رئیس محیط‌زیست به لزوم حفاظت از محیط‌ زیست مناطق آزاد اشاره کرد و عدم توجه به آن را یک زنگ خطر جدی برشمرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار رئیس  محیط‌زیست در نشست نقش مناطق آزاد در اقتصاد مقاومتی گفت: توجه به توسعه پایدار در مناطق محروم بسیار مهم است و می‌بایست کمترین آسیبی به محیط‌زیست وارد نشود.

وی گفت: برای مناطق آزاد نیاز است که ظرفیت زیستی آن‌ها از جنبه علمی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس محیط‌‌‌ زیست اظهار داشت: در کنار برنامه‌ریزی زیست‌محیطی، مدیریت زیست‌محیطی و توجه به فاضلاب‌ها و پسماندها نیز مهم است.

وی به لزوم حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: این امر نیازمند پیگیری جدی به ویژه در مناطق حفاظت شده است به گونه‌ای که نباید آسیبی ببیند و این یک زنگ خطر است.

ابتکار با بیان این که مناطق آزاد علاوه بر داشتن برنامه راهبردی زیست‌محیطی باید دارای گزارش وضعیت محیط‌زیست به صورت سالانه باشند ادامه داد: تا بتواند پاسخگو باشد و در کنار فعالیت اقتصادی و رونق در حفاظت از محیط‌زیست هم موفق باشند.

*** مناطق آزاد باید دنباله رو اقتصاد مقاومتی باشند

در ادامه نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به لزوم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت: باید رویکرد مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی به سمتی حرکت کند که از واردات کالاهای مصرفی پرهیز شود و به سمت تولید داخلی و صادرات برویم.

وی در خصوص مناطق آزادی که فاقد مدیریت هستند گفت: وضعیت این مناطق بایستی سریعاً مشخص شود و اگر قابل واگذاری نیستند ابلاغ آن صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار