لزوم ایجاد مشوق برای حضور بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل بندری و دریایی

مدیرعامل سازمان بنادر گفت: برای توسعه حمل و نقل بندری ودریایی باید طرح های تشویقی را برای حضور پررنگ بخش خصوصی در نظر بگیریم.

لزوم ایجاد مشوق برای حضور بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل بندری و دریاییبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سعیدنژاد مدیر عامل سازمان بنادر و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اجرایی کردن اقدامات سازمان بنادر کشور حضور بخش خصوصی نیازمند است و بایستی طرح های تشویقی در نظر بگیریم تا حضور این بخش پررنگ تر شود.

وی افزود: سازمان بنادر آمادگی دارد طبق اختیارات سرمایه گذاری ها را نظر بانک ها و سیستم های پولی تضمین کند.

وی با بیان این که در برنامه ششم پیش بینی می شود که بنادر کوچک واگذار شود گفت: کوچک شدن بنادر و واگذاری آن ها بهصرفه نیست و بایستی انحصار ایجاد نشود.

سعیدنژاداظهار داشت: باید در زمینه دریا و حمل و نقل دریایی خود را تجهیز کنیم تا بتوانیم با کشورهای خلیج فارس رقابت کنیم و این توسعه باید همه جانبه باشد.

** کارهای در دست اقدام

مدیر عامل سازمان بنادر گفت: بر اساس مصوبه صندوق توسعه ملی و مصوبات دولت این امکان فراهم شده است که در مناطق مربوط به چابهار و مکران فعالیت های خود را گسترش دهیم.

وی با بیان این که در سال گذشته دو هزار و 400 میلیارد تومان قرارداد امضا کرده ایم و پیشرفت خوبی حاصل شده است گفت: امسال هم هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری داریم که تماماً پروژه های جدیدی است و از بخش خصوصی نیز استفاده کرده ایم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار