مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اگر چه قرآن کتاب مقدس است اما برای فهم آن باید با نگاه علمی، محتوای آن را فرا گرفت و ترویج کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان حجت‌الاسلام "علیرضا شاه‌فضل" در گرامیداشت هفته قرآن در دبیرستان محمودیه کاشان افزود: متاسفانه درجامعه امروز ما، عموم مردم به قرآن فقط نگاه مقدس گرایانه دارند.

وی تاکید کرد: اگرچه نگاه مقدس به قرآن لازم است اماکافی نیست، چراکه قرآن یک کتاب علمی است وتاکنون 150دوره تفسیر پنج تا چهل جلدی برآن نوشته شده است.

وی خواندن مستمر روزانه قرآن را به دانش آموزان توصیه کرد و گفت: حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، در آخرین لحظات زندگی خود به فهم، تدبیر و عمل به مفاهیم قرآن تاکید کرد و به مسلمانان هشدار می دهد مبادا دیگران درفهم و عمل به قرآن از شماسبقت بگیرند.

وی با اشاره به کتاب خاطرات "همفر" افزود: این جاسوس انگلیسی، برای نفوذ در مسلمانان کل قرآن راحفظ کرد و بارها نهج البلاغه را مطالعه کرد، تا توانست باتسلط بر عبدالوهاب، فرقه وهابیت را درعربستان بنا بگذارد.

شاه فضل گفت: امروز دشمنان اسلام و بشریت ، شبهاتی را در جامعه و فضای مجازی، مطرح می کنند و چون اغلب افراد جامعه با مفاهیم قرآن آشنایی ندارند، دچار شک وتردید می شوند. 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.