ویژه برنامه های روز نهج البلاغه با هدف شناخت و معرفی اندیشه های والای امام علی علیه السلام در مدارس کاشان برگزار شد .

آیین ویژه روز نهج البلاغه در مدارس کاشان برگزار شدبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان سید مجتبی هاشمی گفت: با وجود آنکه مقام و اندیشه های والای امام على علیه‏السلام از طرف همه فرقه‏ها و مذاهب اسلامى و غیر اسلامى به روشنی و صراحت اظهار شده اما برای جامعه اسلامی همچنان ناشناخته مانده است.

به گفته وی، آشنایی با اندیشه های امام علی علیه السلام، فقط منحصر به مفاهیم و دریافت کلى نیست بلکه یک زندگی آگاهانه و سعادتمند را در همه ابعاد فردی و اجتماعی تبیین می کند که وصیت آن حضرت به فرزندش امام حسن علیه السلام و نامه به مالک اشتر نمونه های بارز آن است.

وی اظهار داشت: برگزاری سراسری مسابقه کتابخوانی با موضوع مفاهیم نهج البلاغه ، تریبون های امام شناسی، سخنرانی صاحب نظران در مراسم صبحگاهی و مسابقه انشا نویسی حول محور شناخت امام علی علیه السلام و کتاب نهج البلاغه از جمله برنامه های این روز در مدارس کاشان است.

هاشمی اضافه کرد: انتقال فرهنگ و اندیشه های مبتنی بر سیره امامان معصوم نیازمند آگاهی بخشی است که استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری می تواند در ترویج آن نقش موثری داشته باشد تا دانش آموزان امروز به صورت آگاهانه مسیر خود را انتخاب کنند.  

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.