تشکیل کمیته مشترک دانشگاه‌ها بین ایران و ترکیه

وزیر علوم گفت: مقدمات کمیته‌ای 6 نفره از ایران و ترکیه برای بررسی و بهبود روابط بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فراهم شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری امروز در نشست دیدار وزیر علوم و روسای دانشگاه های ایران با رییس آموزش عالی و روسای دانشگاه‌های ترکیه که در وزارت علوم ایران برگزار شد؛ گفت: لازم است علاوه بر همکاری‌هایی که تاکنون بین این دو کشور بوده در زمینه‌های تحقیقاتی، تبادل استاد و دانشجو و  حتی تاسیس مراکز آموزش عالی مشترک صورت گیرد و در این مورد با کشور دوست و برادر ترکیه همکاری و تفاهم نامه‌ای داشته باشیم.

رییس آموزش عالی ترکیه بیان کرد: زمینه‌های مختلفی مثل تکنولوژی، کنترل کیفیت، بهترشدن دانشگاه‌ها و تحصیلات تکمیلی وجود دارند که میتوانند در آنها روابط بین هر دو کشور بهتر شود و تقویت گردد هرچند روابط اقتصادی و گردشگری ممکن است گاهی خوب نباشد اما روابطی که مربوط به علم است باید همچنان بهتر و بهتر شود.

وی در خصوص ایجاد کمیته مشترک پیشنهاد کرد: پیشنهاد می‌کنم کمیته‌ای باشد که روند همکاری مشترک بین دانشگاه‌های دو کشور را پیگیری کند و گزارش‌های لازم را هر6 ماه یکبار به وزیر و ما برساند تا مشکلات ایجاد شده را حل کنیم و درصدد بهتر شدن برخی روندها برآییم. اعضای این کمیته بهتر است 3 نفر ازا یران و سه نفر از ترکیه باشد.

رییس شورای آموزش عالی ترکیه بعد از اینکه دکتر فرهادی وزیر علوم این پیشنهاد را قبول کرد گفت: دانشگاه استانبول، دانشگاه اتاتورک و دانشگاه ارزروم اعضای این کمیته از جانب ما هستند و رییس را هم به زودی اعلام می‌کنیم.

دکتر فرهادی نیز بیان کرد: رییس سه نفره خود را جناب دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر در امور بین الملل معرفی می‌کنیم و در خصوص سه دانشگاه خود در این کمیته نتیجه را به زودی اعلام خواهیم کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.