معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: در بحث طلاق بیش از نیمی از علل وقوع این امر به مواد مخدر ارتباط دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز قزوین؛ ایوب رحیمی بیان کرد: با همه تلاش ها و زحمات دستگاه های مختلف در خصوص بحث مبارزه با مواد مخدر، موفقیت های آن چنانی صورت نگرفته از همین رو دست به دامان خیران و اجتماعی کردن موضوع شدیم.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی زحمات فراوانی در این حوزه کشیدند و نیروی انتظامی در خط مقدم این بحث اقدامات بسیاری داشته به طوری که 4 هزار شهید و 12 هزار جانباز داده است ولی نتوانستیم آنگونه که باید در برابر این موضوع ایستادگی کرده و کارساز باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان و همسایگی با کشوری که تولیدکننده مواد مخدر است و همچنین با توجه به محل عبور و ترانزیت مواد مخدر از کشور ما به سایر نقاط، آسیب هایی را از این حوزه شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: این افراد (معتادان) فرزندان همین جامعه هستند که دچار اعتیاد شدند و می توانستند از همان نیروهای مفید باشند ولی به معضل جامعه تبدیل شدند و هم خود آسیب دیدند و هم به دیگران و تعداد کثیری نیز وابسته به آنان بودند که آسیب دیدند.

رحیمی اعلام کرد: در نیروی انتظامی و دستگاه قضا اگر پرونده ها مورد بررسی قرار گیرد، نیمی از پرونده ها به صورت مستقیم و  غیرمستقیم به مواد مخدر ربط دارد برای نمونه در بحث طلاق بیش از نیمی از علل وقوع این امر به مواد مخدر ارتباط دارد.

وی توضیح داد: دستگاه های مختلف در این حوزه تلاش می کنند نظیر نیروی انتظامی، دستگاه قضا، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و ... اما موفقیت لازم را کسب نکردیم بنابراین دست به دامان جامعه و مردم شدیم زیرا این موضوع همت ملی را می طلبد تا حل شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به لزوم آگاه سازی جامعه اظهار کرد: باید جامعه را نسبت به بحث مواد مخدر آگاه کرد و این کار نیز باید از خانواده ها شروع شود و سپس رسانه ها، دانشگاه ها، مدارس، حوزه های علمیه و همه کسانی که می توانند در این حوزه فعالیت کنند باید جامعه را آگاه کنند.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/ب

برچسب ها: مواد مخدر ، طلاق ، علت ، وقوع ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.