شهرکرد؛

آغاز تدوین کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری

تدوین کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری کلید خورد.‏

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ تدوین کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری، همزمان با هفته پژوهش آغاز شد.

 رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: این کتاب با هدف ارائه تحلیلی توصیفی از نقش مردم استان در انقلاب اسلامی و بر مبنای زمینه های اجتماعی، سیاسی و تاریخی منتشر می شود.

حجت اله شیروانی افزود: منابع این کتاب شامل اسناد موجود، روایت های شفاهی و آثار مکتوب و تصویری مستند به جا مانده از سال های مبارزه تا پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی گفت: این کتاب به موضوعاتی چون کلیات شناخت منطقه چهارمحال و بختیاری از ابتدا تا عصر صفویه، چهارمحال و بختیاری از صفویه تا تشکیل حکومت پهلوی، چهارمحال و بختیاری در دوران پهلوی اول و دوم، چهارمحال و بختیاری و نهضت اسلامی امام خمینی (ره)، چهارمحال و بختیاری در سال های مبارزه با رژیم شاهنشاهی، و چهارمحال و بختیاری در پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد.

شیروانی اضافه کرد: مجری و سرپرست اجرایی این طرح، قاسم فتاحی دانش آموخته تاریخ و از مدرسین مراکز آموزش عالی استان با سابقه تألیف کتاب هایی مانند چهارمحال و بختیاری در عصر زندیه، چهارمحال و بختیاری در عهد افشاریه و مقالات متعدد تاریخی است.

رئیس حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری، مدت اجرای این طرح را دو سال اعلام و ابراز امیدواری کرد: کتاب مذکور با حدود 500 صفحه متن و تصویر در سال 1396 از سوی واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان روانه بازار شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.