خرید تضمینی سیب زمینی از کشاورزان، به ازای هر کیلوگرم 3 هزار و 600 ریال در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: طرح خرید تضمینی در راستای سیاست های حمایتی دولت و بر اساس قرارداد خرید توافقی با کشاورز انجام می شود.

ذبیح الله غریب افزود: وزن هر سیب زمینی حداقل40 گرم و حداکثر 200 گرم، در کیسه های توری و با نظارت کارشناسان در مراکز تعیین شده تعاون روستایی خریداری می شود.

وی با بیان اینکه 30 درصد هزینه خرید توافقی به کشاورز پرداخت و محصول خریداری شده در انبار خود کشاورز نگهداری می شود اضافه کرد: اگر حین قرارداد خرید تضمینی، قیمت سیب زمینی در بازار افزایش یافت با توافق تعاون روستایی و کشاورز، قرارداد فسخ و هزینه پرداخت شده به کشاورز، به سازمان بازگردانده می شود.

 غریب خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری پنجمین استان کشور می باشد که خرید تضمینی سیب زمینی به آن ابلاغ شده است. مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امسال 6 هزار و 200 هکتار از مزارع این استان به کشت سیب زمینی اختصاص داشت که براساس میانگین برداشت 35 تن در هر هکتار، 220 هزار تن محصول از این سطح برداشت شد.

غریب گفت: برخی کشاورزان چهارمحال و بختیاری نیز با اجاره اراضی کشاورزی و کشت سیب زمینی در سایر استان ها، 80 هزار تن محصول آن را وارد استان کردند. وی افزود: از میزان محصول برداشت شده 40 هزار تن برای خوراک، 25 هزار تن برای بذر سال آینده و حدود 150 هزار تن محصول مازاد نیز در انبارهای استان نگهداری می شود.

وی اضافه کرد: انبارهای فنی با ظرفیت 120 هزار تن نیز در چهارمحال و بختیاری آماده نگهداری مازاد محصولات سیب زمینی کاران استان است.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: یارانه صادرات به ازای هر کیلوگرم یک هزار و 500 ریال هم به صادرکنندگان سیب زمینی در استان پرداخت می شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.