مشهد؛

دانش آموزان؛ سفیران توسعه فضای سبز آینده

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: با فرهنگ‌سازی در مدارس، دانش‌آموزان می‌توانند سفیران توسعه فضای سبز در آینده باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، احمدرضا سلامی در سومین همایش طرح تشویقی مدارس اظهار کرد: طرح تشویق مدارس شهر مشهد در جهت حفظ و گسترش فضای سبز به صورت مشارکتی از حدود 6 سال پیش با هدف محیط زیست سالم و پاک آغاز و این امر با تعامل خوب و پیگیری‌های همکاران شهرداری مشهد انجام شد.

وی افزود: در این راستا کتاب‌ها و بروشورهایی برای مدارس تدوین و کارگاه‌هایی اجرا شد که با این اقدامات، امروز شاهد این هستیم که فضای فیزیکی مدارس تغییر کرده و درختکاری‌ها و نوع مبلمان مدارس تغییر یافته است و این امر فرهنگ‌سازی در مدارس را موجب شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد اظهار کرد: امیدواریم هر یک از دانش‌آموزان بتوانند سفیران ویژه‌ای در آینده باشند.

سلامی ادامه داد: ما باید با کمک یکدیگر بتوانیم زیرساخت‌های شکل گرفته را با همکاری و تداوم، هر روز بهتر از قبل انجام دهیم و امیدواریم این آموزش‌ها بتوانند در کنار سرفصل‌های آموزشی در مدارس نهادینه شود.

وی در پایان گفت: شهرداری مشهد کلیه هزینه‌های مربوط به آبیاری درختان و گل‌های مدارس را به آنان پرداخت می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

ایجاد دبیرخانه‌های مشترک در مدارس با همکاری شهرداری مشهد و محیط زیست

آموزش و پرورش استان بزرگ‌ترین مجتمع زیست محیطی را در شهر در حال احداث دارد که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایجاد دبیرخانه‌های مشترک در مدارس با همکاری شهرداری مشهد و محیط زیست

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم از ایجاد دبیرخانه‌های مشترک در مدارس با همکاری شهرداری مشهد و محیط زیست خبر داد و افزود: 200 مدرسه در استان در طرح همیاران سبز شرکت کردند.

سید جواد حسینی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان، با اجرای این طرح در خانواده‌های دانش‌آموزان نیز فرهنگ‌سازی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تشکر از مجموعه مدیریت شهری مشهد، اهدای گل‌های پاییزی و فصلی به مدارس در آغاز سال تحصیلی، تهیه و توزیع کتب و بروشورهای آموزشی برای دانش‌آموزان، انجام بازدیدهای رایگان از باغ گیاه‌شناسی و گلها را از اقدامات شهرداری مشهد برشمرد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش استان بزرگ‌ترین مجتمع زیست محیطی را در شهر در حال احداث دارد که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسینی افزود: هم‌چنین 94 آموزشگاه در سطح استان به عنوان دبیرخانه‌های فعالیت‌های مشترک زیست محیطی بین آموزش و پرورش، شهرداری و محیط زیست ایجاد شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.