مشهد؛

تاکید استاندار خراسان رضوی بر مشارکت حداکثری در کاندیداتوری

استاندار خراسان رضوی در بازدید از فرمانداری مشهد برای اطلاع از روند اجرایی ثبت نام مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ایجاد ظرفیت ها و زمینه سازی برای مشارکت حداکثری در کاندیداتوری و انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار در بازدید از فرمانداری مشهد برای اطلاع از نحوه ثبت نام مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: در این انتخابات با ظرفیت و زمینه سازی های انجام شده می خواهیم همه سلائق و معتقدین به نظام اسلامی در انتخابات شرکت کنند و مشارکت حداکثری را هم در کاندیداتوری و هم در اتخابات داشته باشیم.


علیرضا رشیدیان در مورد هیئت اجرایی انتخابات و صلاحیت ها افزود: کار عملیاتی و اجرایی انتخابات و معرفی هیئت های اجرایی به خوبی انجام شده و با همدلی و همراهی وزارت کشور و هیئت نظارت شورای نگهبان با حداقل مشکلات شروع شده است

وی در مورد پیش بینی ها برای تعداد داوطلب ها گفت: پیش بینی می شود حدود 14 نفر در سطح استان برای ثبت نام مجلس شورای خبرگان رهبری اقدام کنند که تعداد نمایندگان استان در این مجلس 6 نفر است.


رشیدیان افزود: پیش بینی می کنیم برای ثبت نام مجلس شورای اسلامی حدود 500 نفر ثبت نام کنند که فقط 18 نفر به مجلس راه پیدا می کنند و با این تعداد انتخاباتی پرشور را خواهیم داشت.

وی در مورد هیئت اجرایی انتخابات گفت: هیئت اجرایی ثبت نام با توافق وزارت کشور و شورای نگهبان از افراد زبده و مورد اعتماد هستند و انتخاب 8 نفر مربوطه از همین امروز آغاز شده است.


استاندار خراسان رضوی مسئله انتخابات الکترونیک را در مشهد قطعی ندانست و تصریح کرد: با توجه به شرایطی که پیش می رود احتمال انتخابات الکترونیک در مشهد کم است با توجه به توافق بین وزارت کشور و شورای نگهبان امکانات واگذار شده است اما ایراداتی وارد شده است.اگر مشکلات حل نشد آمادگی برگزاری انتخابات سنتی داریم.


وی از برگزاری نشست های عمومی با همه جناح هایی که بر اساس قانون میتوانند در انتخابات شرکت کنند خبر داد و تصریح کرد: یکی از ملاحظات و دقت هایی که امیدواریم در این نشست ها صورت بگیرد تعامل بین هیئت نظارت و اجرایی است با جناح ها احزابی که میخواهند شرکت کنند که اگر این تعامل بخوبی صورت بگیرد در بحث تعیین صلاحیت ها مسئله و مشکلات کمتری داریم.

رشیدیان پیش بینی کرد همه احزاب به صورت فعال مشارکت کنند.



برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد


انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.