آینده آموزش و پرورش در گرو اجرای سند تحول است

مدیر کل دفتر وزارتی و مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: باید برنامه ریزی و اقدامات لازم برای اجرای سند تحول انجام شود، چراکه آینده کشور در گرو آموزش و پرورش و آینده آموزش و پرورش در گرو اجرای سند تحول است.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،  محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارتی و مشاوره‌ وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش و مدیران دانش‌آموزی استانهای کشور گفت: آموزش و پرورش همیشه پیشتاز اصلی در صحنه‌های مختلف کشور است و همواره در عرصه‌های مختلف پیشگام بوده است. همانطور که در جنگ تحمیلی علی‌رغم اینکه برنامه آموزش و پرورش نظامی نبود ولی حضور جامع و کامل را داشت.همچنین در سایر فعالیت‌های اجتماعی حضور داشت. 

وی در ادامه گفت: اکنون نیز در آستانه یک ضرورت اجتماعی هستیم و آن انتخاب مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم که نقش مربیان پرورشی و معاونین پرورشی بسیار پر رنگ است.
 
فاضل تصریح کرد: در کنار دیگر فعالیت‌های موثر که انجام می‌دهیم باید موضوع انتخابات نیز مدنظر قرار داده شود و از ورود به فعالیت‌های حزبی و جناحی نیز پرهیز شود. چرا که نقش ما نقش روشن‌فکری و آگاهی رسانی است تا افراد بتوانند انتخابات اصلح داشته باشند و باید مصادیق نیز مرور شود. 

وی در ادامه تصریح کرد: در برنامه انتخابات باید از احساسات و منافع شخصی پرهیز شود و ما باید انتخاب صحیح را به دانش‌آموزان، معلمان و جامعه‌ای که با آن در ارتباطیم منتقل کنیم. 
بنابراین انتخابات وظیفه دینی،‌ملی و انسانی است و باید با تدبیر مردم برای شرکت گسترده در انتخابات با توجه به شاخصها تلاش کنیم. 

فاضل اذعان کرد: سند تحول آموزش و پرورش از دیگر موارد مهم است و در دولت یازدهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است که اگر بتوانیم این سند را در همه جامعه در نظام آموزش و پرورش اجرا کنیم، دین خود را در نظام تعلیم و تربیت ادا کردیم. که متاسفانه در دوره‌هایی با در نظر گرفتن منافع شخصی مشکلات عدیده‌ای ایجاد شده که هنوز قابل حل نیستند.
 
وی اظهار داشت: باید برنامه ریزی و اقداماتی در اجرای سند تحول ایجاد کنیم و باید به همه بگوییم که آینده کشور در گرو آموزش و پرورش و آموزش و پرورش در گرو اجرای سند تحول است. بنابراین باید پیگیری‌های لازم در اجرای دولت مطرح شود تا جامعه تعلیم و تربیت بدرخشد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار