کوله ‌پشتی دبستانی ها چقدر اضافه‌ بار دارد؟

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از باید ها و نباید های وزن کوله پشتی دانش آموزان ابتدایی خبر داد.

اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو باخبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: در دوره ابتدایی تدابیری را توصیه می کنیم که دانش آموزان تکالیفشان را در مدرسه انجام دهند. با بسته هایی که سازمان پژوهش و برنامه ریزی تولید کرده دیگر نیازی به سنگین کردن کیف دانش آموزان نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره متوسط وزن کیف یک دانش آموز ادامه داد: در دوره ابتدایی متوسط وزن کیف یک دانش آموز باید 5 تا 7 کیلو باشد اما برخی اوقات به دلایلی که توجیه ندارد و قابل قبول نیست حجم کیف انها آنقدر بالا است که حتی می تواند روی ساختار بدنی شان اثر منفی داشته باشد.

وی اظهار داشت: به مدارس دراین خصوص توصیه های لازم را داشته ایم و درتلاشیم با توزیع هرچه بیشتر بسته های آموزشی حجم ملزوماتی را که دبستانی ها باید در اختیار داشته باشند کاهش دهیم.

چهاربند درپایان خاطر نشان کرد : بار اضافی همراه دانش اموزان کمکی به بهبود کیفیت تحصیل آنان نمی کند. ما باید تلاش کنیم آنچه که دانش آموزان باید در منزل انجام دهند در قالب بشته های آموزشی همان در منزل بماند و آنچه که برای یادگیری لازم است بصورت متعارف در مدرسه باشد و دانش آموز حداقل ملزومات که احتیاج دارد را باخود حمل کند تا از این رو تناسبی هم بین فعالیت های منزل و مدرسه برقرار باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار