امام جمعه نجف با اشاره به اینکه کشتار مسلمانان نیجریه با اموال سعودی صورت گرفت، ائتلاف به اصطلاح مبارزه با تروریسم عربستان را غیرقانونی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری النشره، "صدرالدین القبانجی،" امام جمعه نجف اشرف درباره (گروه به اصطلاح) ائتلاف اسلامی به فرماندهی عربستان، گفت: ائتلاف نظامی سعودی- اسلامی که با مشارکت سی و چهار کشور و با عنوان ائتلاف نظامی اسلامی و با هدف مبارزه با تروریسم اعلام شد، دارای ابهام ها و سؤال های زیادی است. این ائتلاف غیرقانونی است زیرا عراق که کشور درگیر با تروریسم است اطلاعی از این ائتلاف نداشت و در این خصوص با آن رایزنی نشد.

القبانجی تاکید کرد: شواهد حاکی است که چیز دیگری در پشت این ائتلاف وجود دارد. این ائتلاف پس از آن اعلام شد که شیعیان شایستگی و قدرت خود را در آزادسازی الانبار، الرمادی و موصل ثابت کردند.

القبانجی درباره ترکیه نیز تاکید کرد: ترکیه همچنان به حاکمیت عراق بی تفاوت است و در این خصوص خواسته های بین المللی را برای خروج از خاک عراق نادیده می گیرد که این نیز تجاوزی واضح است و پذیرفتنی نیست. عراق همچنان منتظر خروج همه نیروهای ترکیه از خاک خود است نه خروج بخشی از نیروهای آن.

القبانجی در ادامه درباره حوادث نیجریه نیز گفت: کشتار شیعیان در نیجریه بدون هیچ جرمی و فقط به این علت که شیعه اهل بیت (ع) هستند و اربعین حسینی (ع) را زنده کردند روی داد؛ دشمنان اهل بیت این امر را تحمل نکردند و با اموال سعودی به این جنایت اقدام کردند. دولت نیجریه باید سرنوشت شیخ الزکزاکی را مشخص کند.»

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار