رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه قانون مبارزه با قاچاق با وجود تصویب هنوز به مرحله اجرا در نیامده است گفت: کسانی که سهل‌انگاری کردند باید پاسخگو باشند.

ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مالیات تا زمانی که در بانک ها سپرده‌گذاری شود نه صنعت به چرخش در می‌آید نه کسب و کار رونق می‌گیرد اظهار داشت: هم‌اکنون 70 درصد صنعت کشور راکد و برخی از کارخانجات در ورطه ورشکستگی به سرمی‌برند باید فکر به حال صنایع کشور کرد.

وی با تاکید براینکه اصلاح قانون نظام صنفی به تازگی به تصویب رسیده و برای اجرا به دولت ابلاغ شده است گفت: با این قانون اصناف کشور می‌توانند مسایل و مشکلات خود را به ان ارجاع دهند تا موانع پیش‌روی آنها برداشته شود.

فتحی‌پور افزود: موضوعی که برای ما حائز اهمیت است فعالیت بیش از 2هزار و 700 موعدی در نظام صنفی است که باید به این امرمهم در کشور بیشتر پرداخته شود. بنابراین برای برون رفت از این هرج و مرج قانون نظام صنفی را به صورت قانونمند در کشور اجرا کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسولان بازرسی و کنترل باید با متخلفان به صورت جدی برخورد نمایند چرا که فعالیت اصناف به سرنوشت کشور گره خورده است بنابراین نظارت و بازرسی مناسب در نظام تولید و توزیع می‌تواند عرصه را برای رقابت  سالم در کشور فراهم نماید.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه اتاق اصناف کشور مانند سایرین در شورای پول و اعتبار حضور پیدا خواهند کرد و این خود یک قدم مثبت برای حمایت از اصناف کشور است.

فتحی‌پور  با اشاره  به بحث دست‌فروش ها اظهار داشت: براساس ماده 16 بحث فضای کسب و کار این قانون را به تصویب رسانیدیم که شهرداری مسول اجرای آن است اما شهرداری نتوانسته به خوبی از عهده ساماندهی دست‌فروشان برآید. بایستی تجدیدنظر صورت گیرد و این مسولیت به خود اصناف واگذار شود.

وی تاکید کرد: قانون مبارزه با قاچاق به تصویب رسیده متاسفانه تا به این لحظه بسیاری از آیین‌نامه های آن هنوز به تصویب  نرسیده و مجددا باید این قانون اصلاح شود و برای بررسی آن در مجلس جلساتی را برگزار خواهیم کرد تا علت اجرا نشدن قانون مبارزه با قاچاق را جویا شویم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: قانون مبارزه با قاچاق بهترین قانونی بود که به تصویب رسیده بود به طوری که با اجرای آن جلوی هرگونه فساد و ورود کالای نامرغوب گرفته می‌شد متاسفانه هم‌اکنون بخاطر ورود کالاهای خارجی تولید ملی در آستانه نابودی قرار گرفته است. بنابراین کسانی که سهل‌انگاری کردند باید پاسخگو باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار