نماینده مردم سراب در مجلس پیگیری علت اجرا نشدن مصوبه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در آذربایجان شرقی را ضروری دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مهناز بهمنی درنشست بررسی مشکلات جامعه پرستاری در جمع بهورزان وپرستاران افزود : آئین نامه اجرایی این قانون 6 ماه پس از تصویب می بایست با همکاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و نظام پرستاری به تصویب هیئت وزیران می رسید که تاکنون بلاتکلیف مانده است .

وی ادامه داد : قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری برای حفظ منافع تضییع شده جامعه پرستاری در سال 86 تصویب شده و به موجب آن شرح وظایف پرستاران به صورت استاندارد نوشته شده است .

وی کمبود کادر پرستاری رااز مهمترین مشکلات بخش بهداشت و درمان در سراب عنوان کرد و افزود : افزایش تعداد پرستاران و کادر درمانی و همچنین ارائه خدمات مناسب درمانی به بیماران از مطالبات جدی مردم منطقه است .

وی با ابراز رضایت از اجرای طرح سلامت گفت : حذف معضل زیرمیزی ، کاهش فرانشیز ، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم ، اصلاح هتلینگ بیمارستانها از مزایای اجرای این طرح می باشد .

بهمنی ، با اشاره به قدمت طولانی ساختمان بیمارستان فعلی بیمارستان سراب گفت : این بیمارستان 50 سال پیش احداث شده و با توجه به افزایش بیماران ، کمبود تخت بیمارستانی مراجعین را با مشکلات عدیده مواجه کرده است .

وی ، از اتمام عملیات احداث بیمارستان 160 تختخوابی سراب خبر داد وافزود : این طرح 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد وطبق وعده مسوولین راه و شهرسازی تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد .

احداث بیمارستان 160 تختخوابی سراب در 4 طبقه و 14 بخش درمانی از بهمن ماه سال 88 آغاز شده و هم اکنون با بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است .

شهرستان سراب دارای دو بخش مرکزی و مهربان ، 9 دهستان و 163 روستاست و بر اساس آخرین سرشماری ،دارای 132 هزار 94 نفر جمعیت می باشد .
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.