رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین از شناسایی 27 عامل عدم مطالعه در مسابقه «چرا کتاب نمی‎خوانیم؟» خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ روح‌الله رسولی با اشاره به برگزاری مسابقه بهترین جمله در جواب سئوال «چرا کتاب نمی‌خوانیم؟» اظهار کرد: این مسابقه در هفته کتاب برگزار و نتایج آن جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه این مسابقه با هدف جمع‌آوری دیدگاه مخاطبان در خصوص دلایل کتاب نخواندن برگزار شد تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقه در هفته کتاب سال جاری احصاء نظرات اقشار مختلف در مورد علل و عوامل عدم مطالعه بود که با شرکت بیش از 400 نفر در هفته کتاب برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین ادامه داد: با جمع‌بندی‌های صورت گرفته حدود 27 عامل باعث نداشتن تمایل به مطالعه از دیدگاه مخاطبان، مراجعین و اعضای کتابخانه‌های عمومی در شهرستان فامنین شناسایی شد.

وی با بیان علت انتخاب این مسابقه گفت: این مسابقه در راستای رسیدن به یک برنامه‌ریزی خوب و جامع انجام شد تا در مرحله اول تهدیدها و فرصت‌های پیش رو مشخص شود که یکی از راه‌های دسترسی به این مهم نظرسنجی و افکار‌سنجی است.

رسولی تنبلی، نا آگاهی از ارزش مطالعه و دانایی، عدم ارزش‌گذاری شایسته مسئولان به امر مطالعه، روی آوردن به سایر رسانه، سنگینی مطالب درسی و درگیری دانش‌آموزان با آن، عدم دسترسی به کتابخانه، کمبود منابع کتاب و قیمت بالای کتاب را از جمله عوامل نخواندن کتاب از دیدگاه شرکت‌کنندگان در این مسابقه دانست.

وی افزود: عدم فرهنگ مطالعه کتاب، بی‌علاقگی به مطالعه کتاب، روی‌ آوردن به فضای مجازی به علت سهولت دسترسی، نداشتن جایگاه دانایی در جامعه امروزی و خود را دانای کل دانستن، عدم درک لذت مطالعه، نبودن عادت مطالعه در خانواده از دیگر علل از نخواندن کتاب از دید مردم بوده است.

انتهای پیام/ی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.