معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از تصویب 130 طرح تحقیقاتی در 9 ماهه اول سال جاری در دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ غلامعلی حمیدی در مراسم روز پژوهش و فناوری در سالن دکتر محمد قریب دانشگاه، گفت: در 9 ماهه اول سال جاری 166 مقاله در مجلات معتبر علمی چاپ شده است و 15 مقاله در کنگره های خارج از کشور و همچنین 234 مقاله در کنگره های داخل کشور توسط اساتید و پژوهشگران دانشگاه در سال جاری ارائه شده است.

حمیدی، به اقدامات پژوهشی در سال 93 اشاره کرد و تصویب 241 طرح تحقیقاتی، چاپ 11 عنوان کتاب تالیف و ترجمه، ارائه 219 خلاصه مقاله در کنگره های معتبر ملی و بین المللی، برگزاری 71 کارگاه پژوهشی را از شاخص های پژوهشی دانشگاه در این سال برشمرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ، با اشاره به فعالیت 9 مرکز تحقیقاتی شامل تروما، پرستاری تروما، فیزیولوژی، علوم تشریح، بیوشیمی و تغذیه در بیماری های متابولیک، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، تولید سلول های جنسی، مدیریت اطلاعات سلامت و بیماریهای اتوایمیون مصوب در دانشگاه اظهار داشت: دو مرکز تحقیقاتی علوم تشریح و فیزیولوژی موفق به کسب مجوز موافقت قطعی و دو مرکز تحقیقاتی مدیریت اطلاعات سلامت و بیماری¬های اتوایمیون موفق به کسب مجوز موافقت اصولی و نیز مرکز تحقیقات بیماری های اسهالی موفق به کشب مجوز اولیه تاسیس در سال 93 شده اند. هم¬چنین مرکز تحقیقات بیوشیمی و تغذیه در بیماری های متابولیک موفق به اخذ رتبه هشتم از بین 101 مر کز تحقیقاتی هم تراز در کشور شده است که موفقیت بزرگی برای دانشگاه می باشد.

وی از نمایه شدن مجله Archives of Trauma ResearchوNursing and Midwifery Studies در نمایه پر استناد ISI و ادامه چاپ مجلات دو ماهنامه فیض، International Archives of Health Sciences و مجله کمیته تحقیقات دانشجویی کنکاش خبر داد و از فعالیت های مسئولین و مدیران این نشریات تشکر نمود.

حمیدی، با بیان اینکه دانشگاه در محور های حاکمیت و رهبری 1138 امتیاز، توانمند سازی 118 امتیاز، تولید دانش 7607 امتیاز و تحقیقات دانشجویی 220 امتیاز در ارزشیابی سال 1393 را کسب کرده است، اظهار داشت: امتیاز خام دانشگاه در سال گذشته، 9084 امتیاز بوده است که در مقایسه با سال های قبل افزایش چشمگیری داشته است و در بین 47 دانشگاه ارزیابی شده موفق به کسب رتبه 15 شده است. 


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.