با هدف توسعه همکاری های بین المللی ارس راهکارهای تعیین و تسریع در اجرای پروژه های زیربنایی ارس با حضور سرکنسول ایران در نخجوان بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،در نشست بررسی راهکارهای تعیین و تسریع اجرای پروژه های زیربنایی ارس که با حضور سرکنسول ایران در نخجوان و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد، مباحث مورد نیاز برای ارایه طرح های مصوب و مطالعه شده جهت پیگیری برای اجرا مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست منصور آیرم سرکنسول ایران در نخجوان با تاکید بر لزوم بهره مندی از مزیت منطقه ای منطقه آزاد ارس، خواستار ارایه طرح های با توجیح اقتصادی جهت پیگیری برای همکاری و مشارکت جمهوری خودمختار نخجوان برای رونق بیش از پیش اقتصاد در مرزهای مشترک شد.

در این نشست آخرین وضعیت طرح های زیربنایی و اقتصادی مشترک و راهکارهای لازم برای توسعه ترانزیت ریلی، جاده ای و هوایی و بهره مندی از زیرساخت های موجود فعلی در بین دو کشور بررسی شد.

همچنین معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این نشست پروژه های مورد نیاز ارس برای بهره مندی از مزیت های کشورهای همسایه و بخصوص نخجوان را ارایه دادند.

لازم به ذکر است؛ سرکنسول ایران در نخجوان از مراکز جدید درمانی و اقامتی منطقه آزاد ارس نیز بازدید کرد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.