رئیس مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری گفت: می‌توان با معرفی ظرفیت آموزشی زمینه اعتبار سنجی را فراهم کرد تا دانشگاه‌های نسل سوم نیز شبیه کشورهای توسعه یافته کار کنند‌.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید جلیل حسینی رئیس مرکزتحقیقات بهداشت باروری و ناباروری در هشتمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری گفت: دانشگاه‌های نسل سوم به عنوان کار آفرین و خلق ثروت دانش‌بنیان هستند که در این طرح دانشگاه‌ها باید در قالب نظام نوآوری برای رسالت ساختار و فرآیندها باز‌نگری شود که همچنین زیر ساختها نیز باید برای مسئولین حائز اهمیت باشد. 

وی در ادامه گفت: در بحث بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی باید حضور جهانی دانشجویان بهبود و گسترش یابد همچنین ظرفیت‌ها و بازارها نیز شناسانده شود تا آموزش‌های بین المللی نیز وارد آموزشهای داخلی شود. 

حسینی تصریح کرد: همچنین ایراداتی داریم که با گسترش ارتباطات علمی و اجرای طرح‌های پژوهشی با مراکز بین المللی قابل رفع و رجوع است. 

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها از لحاظ بین‌المللی اعتبار سنجی نشده است که می‌توان با معرفی ظرفیت آموزشی زمینه اعتبار سنجی را فراهم کرد تا دانشگاه‌های نسل سوم نیز شبیه کشورهای توسعه یافته کار کنند‌ که در این زمینه لازم است دانشگاه‌های کشور زیرساختهایی اعم از توانمندی زبان ، استفاده از تجارب علمی اساتید را داشته باشند.

جدیدی خاطر نشان کرد: برای بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها اعضای هیئت علمی باید اختیارات و مشارکت‌ بیشتری داشته باشند و همچنین خود را باور کنند. چرا که دانشجویان ایرانی رتبه‌های یک، دو و 3 را در مقابل 100دانشجوی اروپایی در رشته ارولوژیست داشت. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم توانمندی‌ دانشگاه ها و مراکز دانشگاهی به حد مطلوب برسد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار