رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از جذب 70 درصد دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشگاه به بازار کار و درخواست بودجه 50 میلیارد تومانی برای نوسازی خبر داد.

شفیعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک دانشگاه تقاضا محور است که بیش از 70 درصد دانشجویانش جذب بازار کار می‌شوند، آزمایشگاه‌ها و تجهیزات این دانشگاه قدیمی است اگر چه همچنان بهره وری از آن‌ها بالا می‌باشد، چون دستگاه‌های مستقر در این مرکز از آلمان و ایتالیا و در آن زمان وارد شده است اما حال زمان بازسازی تجهیزات است و باید برای فناوری های جدید مثل نانو ، هسته‌ای و . . . که در گذشته نبوده و امروزه جایگاه خوبی را در کشورمان پیدا کرده، تکنسین طراحی کنیم. 

وی افزود: ما بعنوان تنها دانشگاه دولتی تقاضا محور توجه خاص به صنعت داریم و هر چند که ساختار اداری‌ ما از آموزش و پرورش به مرور تغییر پیدا کرده اما مهارت‌ محوری و توجهمان به صنعت از بین نرفته است.
 
شفیعی با اشاره به بودجه مورد نیاز برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: برای نوسازی و تکمیل و تجهیزات خود حداقل به 50 میلیارد تومان بودجه احتیاج داریم، چرا که با بودجه‌های معمولی مسلح شدن به فناوری‌های روز و توانمند سازی اساتید و . . . انجام شدنی نیست و خواستار کمک از جانب سازمان مدیریت و نهادهای دیگر هستیم، علاوه بر کمک‌های نهادها و خیرین از طریق درآمدزایی و اختصاصی در حال اقدام می باشیم و آنچه که مسلم است دانشگاه‌ها به تدریج باید روی پای خودشان بایستند و به معنای واقعی از اقتصاد دانش‌بنیان استفاده کنند. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بعنوان یک دانشگاه نسل سوم کارآفرین بارها خدمت مسئولین عالی مطرح کرده که این دانشگاه می تواند در جهت رفع بیکاری جوانان گام‌های بزرگی را بردارد و اگر کارشناسی پیوسته فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی گردد، جز 70 درصد فارغ‌التحصیلان کاردانی بقیه هم جذب بازار خواهند شد و این اتفاق خوبی خواهد بود. در کشور ما هرم نیروی انسانی تبدیل به استوانه نیروی انسانی شده یعنی جوانان فقط دنبال مدرک بالاتر هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار