خیران امسال 6 میلیارد تومان به مدارس مازندران کمک کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، استاندار مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که صبح امروز در استانداری مازندران برگزار شد با اشاره به اجرای طرح مهر آموزش و پرورش که در راستای بهسازی و بازسازی مدارس درحال انجام است، بر کیفی سازی بیش از پیش شیوه آموزشی نظام آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: با توجه به استقرار نظام شش سه سه، امسال در مدارس استان، باید با تعیین تیم ارزیاب، ارزیابی و برنامه ریزیهای در این زمینه عمیق تر شود تا اولین گروه دانش آموزان گنجانده شده در این طرح آسیب نبینند.

ربیع فلاح همچنین نشر کتب و بکارگیری معلمان کارآمد را از دیگر رموز موفقیت در اجرای طرح شش سه سه بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه از لحاظ درآمدزایی روستاهای مازندران در مقایسه با دیگر روستاهای کشور 30 درصد بالاتر هستند آموزش و پرورش باید از این گونه مزیت ها در جهت بهره وری نظام آموزشی و مرتفع کردن مشکلات و تنگناها استفاده کند.

وی همچنین بر افزایش ایجاد انگیزه تحصیلی میان دانش آموزان تاکید کرد و هنرستانها را مرکزی برای فناوری اطلاعات، ایجاد آموزش حرفه ای، کارآفرینی و اشتغالزایی اعلام کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران هم با اشاره به حذف یک پایه تحصیلی و افزایش دوره های تحصیلی نهم در نظام آموزش امسال، از استقرار40 هزار دانش آموز پایه سومی و 6 هزار و 800 دانش آموز ورودی جدید در مدارس مازندران خبر داد.

قاسمی پیشگیری علمی و فرهنگی ارتکاب جرم را از اقدامات نادر و ارزنده آموزش و پرورش مازندران در طرح مهر بیان کرد و افزود: 123 زندانی با هماهنگی زندرانهای استان امسال در کلاسهای درسی با ورود معلمان به زندانها حاضر شدند.

دبیر اجرای طرح شش سه سه در مازندران نیز بهسازی مدارس و ساماندهی نیروی انسانی را از مهمترین برنامه های این طرح در استان بیان کرد و گفت: امسال 495 نیروی واجد شرایط استخدامی داشتیم که از این تعداد فقط 300 نفر به عنوان حق التدریس جذب شدند.

نظری از جذب 6 میلیارد تومان کمک خیران امسال به مدارس مازندران خبر داد و افزود: یک میلیارد و 100 میلیون تومان نیز امسال برای هزینه مدارس مازندران اختصاص داده شد.

میرشفیعی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران هم از نام نویسی 875 اتباع خارجه امسال در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 849 نفر افغانی هستند.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: جذب ، میلیارد ، کمک ، خیران ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.