سنندج؛

دید در سنندج به ۵۰۰ متر رسید

کاهش دید یکی از پیامدهای ورود و فعالیت سامانه بارشی که از روی یکشنبه هفته جاری وارد استان شده، است و صبح امروز دید در اکثر شهرستان های استان کاهش پیدا کرده و در سنندج به ۵۰۰ متر رسیده است.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛کارشناس هواشناسی استان کردستان به وضعیت دید موجود در استان اشاره کرد و گفت: در شرایط عادی دید ۱۰ هزار متر و بیشتر از آن است و در حال حاضر دید در اکثر شهرهای استان کاهش پیدا کرده است.

بهرام چاره‌خواه افزود: دید صبح امروز در سنندج به ۵۰۰ متر و در سقز هم به ۸۰۰ متر رسیده و در این دو شهر بارش برف هم گزارش شده است.

وی اافزود: در مریوان و قروه دید ۴ هزار متر، بانه ۱۵۰۰ متر و کامیاران ۵ هزار متر گزارش شده است.

چاره خواه بیان کرد: براساس بررسی نقشه های هواشناسی از بعدازظهر امروز سه شنبه بدلیل تضعیف سامانه بارشی که از روز یکشنبه وارد استان شده بارش های پراکنده و احتمالی دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان کردستان گفت: تحلیل نقشه ها و مدل های پیش یابی هم بیانگر این است که روزهای چهارشنبه و پنج شنبه بارش نداریم ولی روز جمعه موج ضعیفی وارد استان می شود که موجب بارش های پراکنده برف خواهد شد.

چاره‌خواه به میزان ارتفاع برف موجود در شهرهای استان اشاره کرد وافزود: در حال حاضر میزان برف موجود در سنندج سه سانتی‌متر، سقز ۳۰ سانتی‌متر، قروه ۲۰ سانتی‌متر، بیجار ۳۰ سانتی‌متر، مریوان یک سانتی‌متر و زرینه ۵ سانتی‌متر، بانه ۱۵ سانتی‌متر و کامیاران ۴ سانتی‌متر است.

کارشناس هواشناسی استان کردستان ادامه داد: آب حاصل از بارش در سنندج ۱۲ میلی‌متر، سقز ۱۵ میلی‌متر، قروه ۱۰ میلی‌متر، بیجار ۱۲ میلی‌متر، مریوان ۱۶ میلی‌متر، زرینه ۲۰ میلی‌متر، بانه ۱۳ میلی‌متر و کامیاران ۱۵ میلی‌متر است.

وی گفت: سردترین دمای استان مربوط به بیجار و زرینه با ۵ درجه سانتی گراد زیر صفر گرمترین نقطه استان هم سلین با ۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.