وزیر خارجه آمریکا برای کاهش اختلافات با روسیه بر سر بحران سوریه به مسکو سفر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه برای دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه روسیه و کاهش اختلافات با آنها درباره نقش بشار اسد در هرگونه انتقال سیاسی و نیز فهرست شرکت‌کنندگان در گفتگوهای صلح سوریه وارد مسکو شد.

کری می‌کوشد زمینه را برای سومین دور از گفتگوی قدرت‌های جهانی بر سر سوریه فراهم کند. این در حالی است که کماکان درباره امکان برگزاری این نشست تردید وجود دارد.

وزارت خارجه روسیه در ساعات پایانی روز دوشنبه گفت: کری و لاوروف در تماسی تلفنی توافق کردند پیش‌شرط‌ های خاصی پیش از برگزاری این نشست تعیین شود. این مساله موجب شد تردیدها درباره زمان این نشست بالا بگیرد.

با این حال، مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد هیچ پیش‌شرطی برای برگزاری این نشست در کار نیست. یک مقام وزارت خارجه آمریکا پیش از ورود کری به مسکو گفت وی نگرانی درباره تداوم بمباران مخالفان سوری را به جای مسأله داعش مطرح خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه پیش از این دیدار در بیانیه‌ای گفت واشینگتن برای همکاری کامل در نبرد با داعش آمادگی ندارد و باید در سیاست خود در تقسیم بندی تروریست‌ها به خوب و بد تجدیدنظر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار