معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کار انتقال اورانیوم ایران به روسیه تا پیش از پایان سال کنونی (میلادی) به اتمام می رسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، «سرگئی ریابکوف،» معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه اعلام کرد: هیچ مساله و مشکل سیاسی در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک وجود ندارد.

ریابکوف در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: دورنمای اجرای برجام مثبت و روشن است و در این روند مساله ای نمی بینیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر اجرای برجام از سوی ایران در ماه ژانویه (دی) سال 2016 انجام نگیرد، حتما در سه ماهه نخست آن سال خواهد بود.

 ریابکوف در ادامه گفت: : «کار انتقال بیش از هشت و نیم تن اورانیوم ایران به روسیه تا پیش از پایان سال کنونی (میلادی) به اتمام می رسد.»

سرگئی ریابکوف اعلام کرد :« ما به احتمال زیاد تا پایان امسال  انتقال بیش از هشت و نیم تن اورانیوم کمتر غنی شده از ایران به روسیه را به اتمام خواهیم رساند.»

معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد در دیدار سرگئی لاوروف و جان کری وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا، مساله سوریه بررسی خواهد شد و تنظیم فهرست گروه های تروریستی از موضوعات مهم این دیدار است.

ریابکوف همچنین با اشاره به اظهارات اخیر یک مقام آمریکایی، که گفته بود روسیه در انزوای بین المللی قرار دارد، گفت: در آستانه دیدار وزیران خارجه روسیه و آمریکا پیام هایی به گوش می رسد که مانع کسب توافق میان دو کشور می شود.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار