انجام معروف و نهی از منکر در جامعه وظیفه تک تک افراد است که باید براساس قوانین اسلام انجام پذیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در نشست هم اندیشی دبیران امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در شرکت آب منطقه ای فارس مدیرعامل آب منطقه ای فارس با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در پیشبرد اهداف دستگاهها، بر انجام صحیح این فریضه تاکید کرد و افزود: انجام معروف و نهی از منکر در جامعه وظیفه تک تک افراد است که باید براساس قوانین اسلام انجام پذیرد.

 حمیدرضا دهقانی با بیان اینکه نباید امر به معروف و نهی از منکر به صورت تجسس در زندگی افراد انجام شود گفت: امام خمینی(ره) نیز بر این امر تاکید داشتند که نباید در زندگی افراد تجسس کرد اما برخی افراد برای مقابله با ترک یک معروف در جامعه دست به تجسس و افشاگری می زنند که این کار در دین اسلام به شدت نهی شده و گناه است.

رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر آب منطقه ای با تاکید بر بیانات امام خمینی و مقام معظم رهبری مبنی بر نقد منصفانه مسئولان، نقد صحیح را وسیله ای برای بهبود شرایط و برطرف کردن مشکلات خواند و خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه اگر این سنت الهی را به درستی به جای بیاورند و با تذکر کار خلافی که رخ می دهد مانع انجام دوباره آن شوند سبب جلوگیری از تخلفات در سطح گسترده می شوند.

دهقانی ابراز امیدواری کرد با اجرای صحیح قوانین اسلامی و مصوبات شورای امر به معروف و نهی از منکر استان در احیا، اجرا و ترویج فریضتین، به مردم خدمت شود چرا که تنها در چارچوب قانون، پاسخگویی به ارباب رجوع میسر می شود و هیچ عبادتی بالاتر از آن نیست.

وی در ادامه این نشست به شرایط خشکسالی کشور اشاره کرد و ضمن ارایه گزارشی از وضعیت منابع آب استان، به مشکلات ناشی از خشکسالی و کاهش سفره های آب زیرزمینی در دشتهای استان اشاره کرد و افزود: کاهش بارندگی و ادامه روند خشکسالی باعث شده برخی کشاورزان که خمس و زکات خود را نیز به طور منظم پرداخت می کردند شاهد مشکلاتی باشیم که آنها را به تنها منبع درآمد یعنی یارانه دولتی وابسته کرده است.

مدیرعامل آب منطقه ای فارس بر همدلی و انسجام بیش از پیش مسئولان و مردم استان در برطرف کردن مشکل کم آبی تاکید کرد و با توجه به اینکه دشمنان از مشکلات به عنوان حربه ای برای تخریب استفاده می کنند خواستار صیانت بیش از پیش این منابع شد.

وی طرح احیا و تعادل بخشی و کثرت تشکیل جلسات شورای عالی آب در دولت یازدهم را از جمله مهمترین اقدامات دانست و تصریح کرد: عمق چاهها در برخی مناطق به 500 متر رسیده و عده ای ذخیره الهی را به شکل بی رحمانه ای مورد مصرف قرار می دهند اما آب منطقه ای فارس در راستای صیانت و نگهداری از منابع آبهای زیرزمینی در امسال 1 هزار و 400 حلقه چاه غیرمجاز را پر کرده که این حاکی از بالاترین عملکرد در سطح کشور است .

انتهای پیام/ف
برچسب ها: معروف ، منکر ، جامعه ، افراد ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۴
باسلام وخسته نباشی .امر به معروف ونهی از منکر وظیفه همه ماست وبا ادامه آن و حفظ ارزشهای انقلاب هرگز به مملکت آسیب نمی رسد