کلنگ آغاز عملیات اجرایی مدارس شهید مطهری در مشهد به زمین خورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت‌الله امامی کاشانی افزود: با توجه به حساسیت محدوده شهرک شهید رجایی و با پیگیری شهردار مشهد خوشبختانه مقدمات احداث مدارس شهید مطهری را در این محدوده فراهم شد که همکاری و همیاری شهرداری مشهد و دیگر دستگاه‌های مسوول را نیز در پی داشت.

وی ادامه داد: دو خیر در زمینه تملک و خرید زمین نیز پیش قدم شدند تا برای احداث این مجموعه نیز مشارکتی جدی داشته باشند از همین رو نقشه‌های مربوط به احداث آن نیز تهیه و اقدامات اولیه به سرعت انجام شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: باید به شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران نگاه ویژه داشت به همین منظور از همه دست‌اندرکاران که در تسریع اجرای این پروژه در حاشیه این کلانشهر مذهبی نقش بسزایی داشتند،  نهایت تشکر را دارم.

شهردار مشهد در این مراسم گفت: با احیای فرهنگ ناب رضوی مشهد را می‌توانیم به پایگاه فرهنگ اسلامی، مرکز رشد و نمو اعتقادات اسلامی و پایگاه کرسی‌های آزاد اندیشی تبدیل کرد تا به رسالت امام رضا(ع) که از دوران قدیم در مشهد پابرجا بوده است احترام گذاشته و ادای دین کنیم.

سید صولت مرتضوی افزود: امام رضا(ع) در دوران امامتش و مخصوصا در زمانی که در مشهد حضور داشتند این شهر را به مجالس تربیت انسان‌ها، تبلیغ دین، فرهنگ، تشیع و پاسخ به شبهات مزین کرده بودند و موضوع کرسی‌های آزاد اندیشی که هم‌اکنون مدعی اجرای آن هستیم را بنیان نهاده بودند که در زمان اوج خود قرار داشت و یکی از سرمایه‌های کار ایشان به شمار می‌رفت.

وی تصریح کرد: افرادی که از نقد، مساله و موضوعی در حیطه اسلام، شیعه، دین، ولایت و موضوعات مربوطه آگاهی دارند باید در مشهد موضوعات خود را مطرح کنند و از سرچشمه زلال وحی در این شهر مکتبی و مذهبی سیراب گردند و به عنوان یک مبلغ در سراسر جهان اطلاع‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: بر این باور هستیم که اگر شهر مشهد را با طلای ناب بسازیم و به زیرساخت‌های فرهنگی توجه نکنیم در واقع کاری بزرگ صورت نگرفته و در حق شهر امام رضا(ع) ظلم شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.