فدراسیون بسکتبال اعلام کرد نحوه تنظیم جدول رده‌بندی سوپرلیگ بسکتبال در طول برگزاری بازی‌ها بر حسب تفاضل گل و در پایان هر دور برحسب بازی رو در روی تیم‌ها تنظیم می‌شود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، نحوه رده‌بندی تیم‌های سوپرلیگ بسکتبال از آغاز سوپرلیگ بسکتبال همواره محل بحث بود. از آنجا که قانون فیبا تصریح می‌کند در تنظیم جدول رده‌بندی ملاک بازی‌های رودررو تیم‌هاست، گمان می‌شد در طول سوپرلیگ ایران هم این اتفاق بیفتد اما فدراسیون بسکتبال در رقابت‌های فصلی سوپرلیگ بسکتبال ملاک را تفاضل گل قرار داد. 

این رده‌بندی یک بار دیگر و در پایان هفته نهم دستخوش تغییر و تحول شد و تیم‌ها در پنجشنبه 5 آذر براساس بازی رو در رو رده‌بندنی شدند تا سه تیم 16 امتیازی نفت آبادان، پتروشیمی بندرامام و شیمیدر تهران به ترتیب در مقام‌های اول تا سوم قرار بگیرند. 

این رده‌بندی در پایان هفته دهم هم به قوت خود باقی ماند اما فدراسیون بسکتبال، امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نحوه تنظیم جدول رده‌بندی سوپرلیگ بسکتبال در طول برگزاری بازی‌ها بر حسب تفاضل گل و در پایان هر دور برحسب بازی رو در روی تیم‌ها تنظیم می‌شود.

به این ترتیب پتروشیمی بندرامام پیش از آغاز هفته یازدهم به صدر جدول صعود کرد و پالایش نفت هم پس از این تیم و شیمیدر در رتبه سوم ایستاد. 

اعلامیه فدراسیون بسکتبال در این زمینه به این شرح است؛

قابل توجه تیمهای شرکت کننده در لیگ های مختلف

مدير كل محترم ورزش و جوانان استان

رياست محترم هيئت بسكتبال استان

مدیرعامل محترم باشگاه فرهنگی ورزشی (لیگ برتر :شهرداری اراک- پتروشيمي بندرامام- دانشگاه آزاد تهران- نیروی زمینی- شهرداري گرگان- شیمیدر تهران- شهرداری تبریز- پالایش نفت آبادان- ثامن مشهد-آینده سازان میهن اصفهان
لیگ دسته یک : نفت امیدیه-شهرداری کاشان-شهرداری دزفول-پتروشیمی بندرامام-پدافند رعد اصفهان-شاهین اهواز-صنعت مس کرمان-آدمیس میناب- آرارات تهران-پارسا مشهد-هیئت بسکتبال کردستان-شیمیدر تهران-مهرام تهران-هفت الماس قزوین-تیم ملی جوانان-کاله مازندران-هیئت بسکتبال قم)

باسلام
احتراماً ، بدینوسیله نحوه امتیازدهی و تنظیم جدول رده بندی تیمهای شرکت کننده در مسابقات سال 94-95 را که براساس قوانین فیبا اجرا و در دور اول نیز لحاظ شده است را اعلام و یادآوری می نماید که جدول رده بندی کلیه مسابقات بهمین منوال و بشرح زیر انجام خواهد شد.

1- جدول رده بندی و رتبه تیمها در هر دور براساس تفاضل گل بوده و در پایان هفته آخر که مقام تیمها مشخص شود ، درصورتیکه دو تیم یا بیشتر هم امتیاز باشند ، بازیهای رو در روی آن تیمها محاسبه خواهد شد.

2-     در پایان بازیهای دور سوم ، امتیازات کسب شده تیمها در سه دور جمع و جدول رده بندی بر اساس آن اعلام   می گردد. چنانچه چند تیم هم امتیاز باشند ، طبق بند یک عمل خواهد شد.

3-     در پایان هر هفته ، جدول رده بندی آن دور بصورت مجزا محاسبه و درصورت تساوی امتیاز چند تیم ، طبق بند یک رفتار خواهد شد.

 
در پایان دور سوم مرحله مقدماتی ، جهت محاسبه رده بندی نهائی و تنظیم جدول مسابقات مرحله پلی آف ، ملاک عمل مجموع امتیازات کسب شده در سه دور بوده و درصورت تساوی امتیازات دو یا چند تیم ، همانند بند یک عمل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار