گردشگری ایران موضوع جدیدی است که آمریکا پس از برجام آن را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،"آمریکا علیه ایران" این بار نه تحریمی در کار است و نه بهانه بمب هسته‌ای، 1+5، پرونده هسته‌ای، داعش و ...حتی در این مورد نیز محدودیت ها مستقیما برای ایران نیست، اما خصومت و پلیدی که در زیر پوست مقامات واشنگتن در جریان است به نحو دیگری جوشید و از گردشگری سر در آورد.

فلان بیصاااااااار

در حملات تروریستی چندگانه در پاریس در تاریخ 22 آبان بیش از 130 نفر کشته شدند و با توجه به اما و اگرهای موجود، همانطور که پیش بینی می شد غرب این حادثه را دست آویز بسیاری از اهدافش قرار داد.

 از جمله اینکه کاخ سفید و کنگره در حال رسیدن به توافقی نادر بر سر یک طرح قانونی هستند که ورود کسانی که به تازگی به کشورهای سوریه، عراق، ایران یا سودان سفر کرده باشند را با محدودیت‌های تازه‌ای مواجه کنند.
 
مجلس نمایندگان آمریکا  407 رای موافق در برابر 19 رای مخالف به این طرح موسوم به "قانون اصلاح برنامه معافیت از روادید 2015" رای مثبت داد؛ اقدامی که کاخ سفید در پی حملات مرگبار پاریس، از آن حمایت کرد که ورود به آمریکا برای شهروندان این کشور و سایر کشورها را برای بازدیدکنندگان از این چهار کشور، سخت‌تر می کند.

فلان بیصاااااااار

چهار کشور و نام ایران..؟!

شهروندان ۳۸ کشور "دوست آمریکا" که مطابق قوانین این کشور در حال حاضر بدون اخذ روادید تا سقف ۹۰ روز می‌توانستند وارد خاک آمریکا شوند، در صورتی که از سال ۲۰۱۱ به ایران، سوریه، عراق یا سودان سفر کرده باشند، بایستی مورد بررسی قرار گیرند.

قوانین جدید آمریکا در زمینه ویزا، همچنین از تمامی این ۳۸ کشور می‌خواهد اطلاعات مربوط به مسافران به خاک آمریکا را در اختیار کاخ سفید قرار دهد. کشورهایی که در همکاری در این زمینه قصور به خرج دهند، از برنامه سفر بدون روادید به آمریکا اخراج خواهند شد.

در این طرح مستقیما از ایران نام برده نشده اما شامل کشورهایی می شود که از نظر دولت آمریکا "حامی تروریسم" هستند و ایران در این فهرست قرار دارد!

مایکل مکال رئیس کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان کنگره در بیانیه ای پیش از تصویب طرح گفته بود: "متوقف کردن این افراد هدف طرح است. ما مجبوریم که امنیت برنامه معافیت از ویزا را بهبود بخشیم تا تروریست ها به خاک ما نرسند."

این طرح از کشورهایی که همچنان مایل به مشارکت در برنامه معافیت از ویزا هستند می خواهد گذرنامه های خود را به تراشه هایی حاوی داده های بیومتریک شهروندان مجهز کنند، اطلاعات مربوط به گذرنامه های مسروقه را گزارش دهند و اطلاعات مربوط به مظنونان تروریستی را در اختیار آمریکا بگذارند.

این طرح با انتقاد گروه لابی شورای ملی ایرانیان آمریکا و نیز اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا روبرو شده که آن را "تبعیض آمیز" خوانده اند.

البته یک کلمه هم از مادر عروس !

هیات‌های اقتصادی به کنار،

آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا در صفحه فیس بوک خود به طرح محدودیت های مسافرتی کنگره آمریکا واکنش نشان داد

وی در این پیام مدعی شده است که نظرات مردم ایران را به مقامات آمریکایی خواهد رساند، که باید گفت ایران وکیلی به مانند او نیاز ندارد چرا که مقامات این کشور همه چیز درباره ایران و منطقه را به خوبی رصد کرده و بر اساس آن نقشه های شوم خود را پی ریزی می کنند.





فلان بیصاااااااار


آیا عربستان کشور خطرناک و حامی تروریسم محسوب نمی شود؟

مقامات ریاض که با توجه به اسناد موجود و واقعیات منطقه، شدیدا دستشان به خون آلوده بوده و یکی ار ارکان های مهم حمایت از داعش به حساب می آیند(پدرخوانده تروریست‌ها) و همچنین تا کنون نیز حملات تروریستی متعدیدی نیز در این کشور رخ داده در این لیست قرار ندارد.

نمونه این عملیات تروریستی، حمله مسلحانه عناصر وابسته به داعش به یک حسینیه در منطقه شیعه نشین "قطیف" عربستان بود که منجر به شهادت چند تن ازعزاداران شد اما متاسفانه غرب این امر را نه عملیات تروریستی دانست و نه به آن پرداخت، شاید خون تماشاگران کنسرت پاریس از حاضرین این حسینیه رنگین تر بود، البته غرب بهتر می داند...

از طرف دیگر گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های اینچنینی تماما با تفکرات افراطی و گرایش های وهابی و سلفی گری به جنایت می پردازند و بر کسی پوشیده نیست که علما و رهبران  تکفیری و افراطی این گروه ها با فراغ بال در کشور عربستان در رفت و آمد بوده و در انجا زندگی می کنند.که با تمامی این او

فلان بیصاااااااار

ایرانِ در لیست! امن‌ترین کشور منطقه غرب آسیا

جمهوری اسلامی ایران با وجود تعدد جنگهای مختلف(نا امنی در کشورهای همسایه) در دور تا دور مرزش همواره با ثبات ترین و امن ترین کشور تلقی می شود.

اما سوال مهم اینجاس که تا به حال کسی از ایران به خدمت گروه تروریستی داعش درامده است؟

"علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی در این باره می گوید: بین سنی‌های ایران و داعش ارتباطی نیست. داعش از ایران نیرو جذب نکرده است. تعداد ایرانیانی که می‌خواستند به داعش بپیوندند و پیش از خروج از مرزها دستگیر شدند، تنها ۲۲ نفر از جمعیت ۷۵ میلیونی ایران بود. این از تعداد افرادی که از پاریس به داعش پیوستند کمتر است. در خصوص این ۲۲ نفر هم، سنی‌های ایرانی بودند که به ما اطلاعات دادند که هیچ‌کدامشان هم شناخته‌شده نیستند. حتی در استان سیستان و بلوچستان، ما حتی یک پیرو داعش نداشته‌ایم.

این در حالی است که آمار پیوستن به این گروه تروریستی از کشورهایی چون ترکیه، عربستان، فرانسه، آلمان و ... قابل تامل است.

ترکیه بیش از 6000 نفر

عربستان 3000 نفر

آلمان 760 نفر

فرانسه 1200 نفر

انگلیس 600 نفر

هلند 300 نفر

در طي ده سال گذشته میان هيچكدام از عملياتهاي تروريستي نام اتباع ايران در آن نيوده حال انكه اماراتي ها و سعودي ها همواره متهم بودند.

آخرین تیر؛ گردشگری ایران !

 پس از به سر انجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای شاهد تغییر معادلات بسیاری در منطقه و جهان بودیم چرا که امروزه دیگر کسی ایران را تهدید تلقی نمی کند و قدرت کشورمان در منطقه بر کسی پوشیده نیست از طرف دیگر وجود توافق نهایی میان ایران و 6 قدرت جهانی باعث شد تا هیات های مختلف از سر تا سر جهان برای همکاری در زمینه های مختلف به ایران سفر کنند اما این امر طبیعی است که به مذاق دشمن شماره یک ایران خوش نیاید چرا که درکنار حضور هیات های اقتصادی به تدریج مردم نیز جذب این خواهند شد که به ایران سفر کنند.

 سفر به ایران باعث دیده شدن واقعیت هایی در تضاد با آن چیزی است که غرب از قاب رسانه خود به خورد مردمش می دهد بنابر این با این اقدام خود گردشگری ایران را هدف قرار داده تا به نوعی افراد را از این طریق تحت فشار قرار دهد به تعبیری دیگر آمریکا و در کنار حفظ چهره مذاکراتی و مسائل پیرامون آن پروژه ضربه زدن به ایران را به نحوی دیگر دنبال می کند.

گزارش از هدیه آقاپور

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United Arab Emirates
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۴
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۴
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار