قریب به 200 نفر در حملات نیجریه کشته شدند اما دنیا حتی یک شمع هم برای آنها روشن نکرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "روزهای ملتهب شیعیات نیجریه" در حمله روزهای اخیر نظامیان ارتش نیجریه به منزل رهبر شیعیان این کشور شماری کشته و زخمی شدند.

چرا دنیا مقابل سفارتخانه‌های نیجریه شمع روشن نمی کند؟

در این اتفاق، سربازان ارتش نیجریه به خانه "ابراهیم زکزاکی" رهبر شیعیان این کشور و حسینیه "بقیه الله" به عنوان مرکز تجمع شیعیان حمله کردند و ضمن شلیک گلوله، تعدادی کشته و زخمی شدند. همچنین شماری از افراد هم دستگیر شدند.خبرها درباره دلیل حمله ارتش نیجریه به خانه و حسینیه محل استقرار ابراهیم زکزاکی ضدو نقیض است همچنین یک گروه حقوق بشری هم اعلام کرد که ارتش نیجریه به سمت تجمع شیعیان شلیک کردند و 30 نفر از آنها را به قتل رساندند.

 55 درصد جمعیت 150 میلیون نفری نیجریه، مسلمان و اکثریت آنها سنی مالکی هستند. دولت نیجریه، اسلامی و عضو سازمان همکاری اسلامی است. دولت نیجریه نزدیک به دولت عربستان سعودی است.

آغاز حضور شیعیان در نیجریه در سال 1980 یعنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بود.

امروزه اقلیت شیعه در شهر زاریا در ایالت کادونا نیجریه زندگی می کنند. منابع مختلف جمعیت شیعیان در نیجریه را از دهها هزار نفر تا 4 الی 10 میلیون نفر اعلام می کنند.

"ابراهیم زکزاکی" دارنده مدرک لیسانس اقتصاد از دانشگاه "احمدوبیلو" در نیجریه به تشیع تغییر مذهب داد و به فعالیت های تبلیغی در نیجریه پرداخت.

چرا دنیا مقابل سفارتخانه‌های نیجریه شمع روشن نمی کند؟

ارتش نیجریه پس از این انتقادات سعی کردند شیعیان را به تلاش برای ترور رئیس ستاد ارتش در زاریا متهم کنند. سانی عثمان سخنگوی ارتش در این رابطه در صفحه توییتر خود این ادعا را مطرح کرد. همچنین سایت اینترنتی ارتش نیجریه نیز شب گذشته این موضوع را منتشر کرد.

ارتش مدتی بعد بیانیه‌ای رسمی در این رابطه منتشر کرد که درآمده است  که شیعیان بنا به دستور رهبر خود ابراهیم زکزاکی حمله ای را به کاروان ستاد ارتش به همراه 73 نظامی ترتیب دادند. این بیانیه مدعی شد که صدها نفر از شیعیان ضمن حمل سلاح و سنگر گرفتن در مسیرهای تردد، تمامی تلاش ها برای متفرق کردن خود را ناکام گذاشته و به سمت کاروان مذکور تیراندازی کرده و مواد خطرناک به سمت آن پرتاب کردند.

همچنین تحلیلگران معتقدند امسال در روز اربعین تجمع عظیمی که در نیجریه صورت گرفت، به شدت تکفیری ها را ترساند و آن ها اعلام کردند "خمینیون"! در حال رسیدن از راه و فتح کردن این قاره هستند.

چرا دنیا مقابل سفارتخانه‌های نیجریه شمع روشن نمی کند؟

به همین دلیل بر شیخ زکزاکی به عنوان مرکزیت جریان تشیع، فشار مضاعفی وارد کردند تا بتوانند شیعه را تضعیف کرده و مانع گسترش این حرکت بزرگ شوند. از همین رو است که پادشاه عربستان از سرکوب شیعیان استقبال کرد و هیچ نهاد بین المللی حقوق بشردوستانه ای نیز در پی جنایات انجام شده، واکنشی از خود نشان نداد.

  امروز به رغم این که بسیاری از غربی ها و نحله های فکری اسلامی به این نتیجه رسیده اند که با قرائت شیعی می توان در کنار سایر مسلمان ها زندگی کرد نه با قرائت تکفیری، اما غرب و عربستان همچنان مقاومت جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه را برای دولت های خود خطرناک می دانند.

از طرف دیگر واکنش های بین المللی نیز به این موضوع جای تامل داشت، رسانه های غربی  به گونه ای با موضوع برخورد کردند که انگار اتفاقی عادی و روتین رخ داده است.

 در حالی که در مقایسه با حادثه تروریستی پاریس  که بسیاری از روزنامه ها ربان مشکی به صفحه اول خود زده و رسانه ها مردم را به هم دردی دعوت کردند و فردای  روز حادثه مردم به نشانه همدردی به مقابل سفارتخانه های فرانسه امده و شمع به دست انزجار خود را نسبت به تروریست و خون مردم بیگناه نشان دادند اما میبینیم، امروز کس برای کشتار شیعیان در نیجریه شمع روشن نمی کند و به عنوان همدردی مقابل سفارتخانه های این کشور حاضر نمی شود!

چرا دنیا مقابل سفارتخانه‌های نیجریه شمع روشن نمی کند؟

گزارش از هدیه آقاپور

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۳ دی ۱۳۹۴
سلام بله راست میگید من خیلی شیخ زکراکی عزیزم رو دوست دارم خیلی دوستش دارم الهی قربون اون جهره نورانی و قشنگش بشم وقتی می بینمش خیلی دلم پر می زنه براش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۲ دی ۱۳۹۴
سلام بر رهبر شیعیان نیجریه اقای ابراهیم زکزاکی ودرود بر مسلمانان نیجریه ،سلام بر حزب الله لبنان،سلام بر انصار الله یمن ،سلام بر حزب الله عراق ،سلام بر همه کسانی که دشمنان درجه اولشون دولت امریکا اسرائیل دولت های ال سعود انگلیس فرانسه ترکیه... است،مرگ بر ال سعود کثیف که هیچ انسانیتی در وجود این دولت نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۲ دی ۱۳۹۴
آخه اونجا فرانسه اس مردمش هم سفید پوستن هم اروپایی!!!
اما مردم نیجریه سیاهپوستن و آفریقایی!!!
فرقش همینه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۲ دی ۱۳۹۴
مرگ بر حقوق بی بشر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۲ دی ۱۳۹۴
در اسپانیا شمع روشن کردند .
در ضمن جرا ایرانی ها شمع روشن نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۲ دی ۱۳۹۴
هنرمندان ما کجان چرا شماشون روشن نمیشه؟
نکنه کبریت فرانسوی خوب کار میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۲ دی ۱۳۹۴
یادسخنان اقادرافتتاحیه سران غیرمتعهدهاافتادم(جان انسانها دراسیاوافریقاوامریکالاتین ارزان ودرامریکاوغرب اروپا گران قیمت گذاری میشود)خدانکنه مامثل اوناباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۲ دی ۱۳۹۴
به دنیا چهکار دارید مگر آنهایی که مقابل سفارت فزانسه درتهران گریه کردن واشک ریختن شمع روشن کردن وخود راصاحب عزای فاجعه فرانسه نشان دادن "مردم دنیا"بودن
ما برای شیعیان مظلوم نیجریه , یمن ,بحرین , پاکستان. افغانستان وِِِِِِ,............چه کرده ایم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۲ دی ۱۳۹۴
ﺳﻼﻡ
ﺑﮕﺬاﺭ اﺯ ﺧﺪا ﺑﻲ ﺧﺒﺮاﻥ ﺣﺘﻲ ﺷﻤﻊ اﻱ ﺭﻭﺷﻦ ﻧﻜﻨﻨﺪ,ﺑﺨﺪا ﻭﻗﺘﻲ اﻳﻦ اﻧﺴﺎﻧﻬﺎﻱ ﭘﺎﻙ ﻭﺑﻴﮕﻨﺎﻩ ﺭا ﻣﻴﺒﻴﻨﻢ ﻛﻪ ﺑﺨﺎﻙ ﺧﻮﻥ ﻛﺸﻴﺪﻩ ﺷﺪﻩ اﻧﺪ ﺑﻲ اﺧﺘﻴﻴﺎﺭ اﺷﻛﻢ ﺳﺮاﺯﻳﺮ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﻭﺩﻟﻢ ﺑﺎ ﺣﺲ ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﻧﺒﺎﻟﺮﻭ ﺭاﻩ ﺳﺮﻭﺭ ﺷﻬﻴﺪاﻧﻨﺪ ﺣﺴﻴﻦ(ع) ﻫﺴﺘﻨﻨﺪ ﺁﺭاﻡ ﻣﻴﮕﻴﺮﺩ.
Germany
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۲ دی ۱۳۹۴
عنوان خبر من رو به فکر عمیقی برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۲ دی ۱۳۹۴
آخه مگه نمیدونید که تو قرن 21 هر جور ارتباطی با اروپا و غرب یه جورایی یه نوع کلاس محسوب میشه و بعضی از آدمها فکر میکنن که مینونن اینجوری کمبودها و عقده ها و عقب موندگیهاشون رو با این چیزا مرتفع کنند! مگه رضا خان نمیگفت که ما اگه مثل غربیا و اروپائیا لباس بپوشیم و رفتار کنیم پیشرفت هم میکنیم! الان هم یکی از راههای نشون دادن انسانیت اونم از نوع اروپایی و غربی هم اینه که ما بریم و فقط زیر علمک گاز سفارت فرانسه شمع روشن کنیم! در واقع انسانیت هم گزینشی شده و اگه در حق یه عده انسان فقیر جهان سومی ظلمی شد دیگه گل بردن و ابراز احساسات کردن بی کلاسیه! ای خدا داریم به کجا میرسیم ما و کجا داریم میریم.جالب اینه که کشورهایی که در حق ایران و ایرانی بدترین جنایتهارو کردن لایق گل بردن هستند ولی انسانهای بیچاره ای که ازارشون به یک مورچه هم نرسیده کسی حتی ازشون اسمی هم نمیبره! خدایا مارو از شر هرچی انسان متظاهره نجات بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۲ دی ۱۳۹۴
هیچوقت این کلام امام حسین ع را یادم نمی ره ............ اگه دین ندارید حداقل آزاده باشید ..................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۲ دی ۱۳۹۴
دنیا برای این برای مسلمانان شهید و بویژه شیعیان شمع روشن نمی کند که قرن ها است استعمارگران و غارتگران ضد خدا و ضد اسلام به جهانیان تلقین نمودند که مسلمانان موجوداتی عقب مانده و زبون هستند و بی دینان آدم حسابی هستند و خود مسلمانان هم این را باور کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۲ دی ۱۳۹۴
تیتر بسیار زیبا وپر معناییه ، به کرات ثابت شده در چنین مواردی دنیا کر و کور میشود .
اقا جان عجب صبری داری ، هنوز وقت اومدنت نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۲ دی ۱۳۹۴
اونا خواستند خودشونو واسه فرانسوی ها لوس کنند وگرنه برای کشته شده ها ناراحت نبودند
میگن وقتی سگ لرد بایرون میمیره همه مردم بخاطر اینکه با لرد بایرون همدردی کنند در مراسم سگ شرکت میکنند ولی وقتی خود لرد بایرون میمیره کسی تو مراسم شرکت نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۲ دی ۱۳۹۴
سلام برمظلومان وشعیان نیجریه
Iran (Islamic Republic of)
milad
۱۳:۵۰ ۰۲ دی ۱۳۹۴
علیک سلام برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۲ دی ۱۳۹۴
کینه به امیرالمونین حیدر , تا کی؟
آخرین اخبار