ناشرانی که با نگاهی اقتصادی به عرصه نشر وارد شدند، آگاهی زیادی پیرامون موضوعات فرهنگی ندارند.

کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی‌مهر در گفتگو با خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به حائز اهمیت بودن مسئله کتابسازی و لزوم تعریف درست در این باره گفت: به طور تقریبی افرادی که آشنایی چندانی با کتاب و کتابخوانی ندارند، هر مسئله‌ای را مصداق کتابسازی می‌دانند. مسئله کتابسازی بیشتر به ناشران دولتی باز می‌گردد. این انتشاراتی‌ها با نگاهی سودآور و اقتصادی به نشر می‌نگرند.

وی افزود: ناشرانی که با نگاهی اقتصادی به عرصه نشر کشور وارد شدند، آگاهی زیادی پیرامون موضوعات فرهنگی ندارند و بیشتر با انگیزه کسب وجه و درآمد در این زمینه فعالیت می‌کنند. کار اینگونه افراد حساب شده و دقیق نیست.

مدیر مسئول انتشارات تجلی‌مهر با اشاره به آنکه کتابسازی سبب فاصله گرفتن مخاطبان از مطالعه عمیق می‌شود، بیان کرد: کتابسازی سبب نگاه سطحی‌تر مخاطبان به مفاهیم و موضوعات می‌شود. هنگامی که فرد کارشناس و استاد دانشگاه به تجزیه و تحلیل کتاب می‌پردازد، با افرادی که آثار دیگران را سرهم‌بندی می‌کنند، تفاوت خواهد بود.

شرفشاهی ادامه داد: مفهوم کتابسازی را به خوبی بشناسیم و با این پدیده باید به شکل منفی آن برخورد شود. این مسئله این روزها که نشر اوضاع خوبی ندارد، سبب ترک کرده افرادی شده است که به کتابسازی می‌پردازند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار