ادبیات فارسی، ادبیاتی برخاسته از فرهنگ و آموزه‌های اسلام و قرآن است.

مصطفی محدثی خراسانی شاعر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  از دلیل سرودن اشعاری در مدح امام رضا(ع) گفت: فرهنگ عمومی جامعه‌ی ما همواره تحت تأثیر امام رضای غریب بوده است به خصوص برای من که دوران کودکی‌ام را در مشهد مقدس گذراندم و از همان دوران ذهنم با ارادت‌های خالصانه ایشان عجین شده بود. علاوه بر همه این‌ها شور و ملکوتی که در حرم جاری است به طور طبیعی روی فکر، اندیشه و عاطفه هر مسلمانی تأثیر می‌گذارد. همه این‌ها دلایل فروتنی است برای هنرمندانی که از زندگیشان تأثیر و آثارشان رنگ و بوی رضوی به خود می‌گیرد. 

این شاعر آئینی عنوان کرد: ادبیات فارسی، ادبیاتی برخاسته از فرهنگ و آموزه‌های اسلام و قرآن است که با اهل بیت عصمت و طهارت پیوند خورده است، شعر فارسی در دو بحث مربوط به اهل بیت پررنگ است، اول بحث واقعه عاشورا و حماسه حسینی دوم امام رضا(ع) که بیشتر به دلیل وجود بارگاه پربرکت ایشان در کشور ماست. 

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کنگره‌های رضوی برگزار و در نهایت به تولید آثار کمی و کیفی منجر شد. این روزها شاهد پربار شدن دفاتر شعر رضوی هستیم.

محدثی خراسانی از حس و حال خود در زمان حضور در حرم امام رضا(ع) گفت: یکی از فضاهایی که باعث زلال شدن انسان می‌شود حضور در حرم امام رضا (ع) است زیرا لحظات زیارت انسان گویی از خاک کنده، و با حس سبک بالی آماده سرودن می‌شود.

وی با بیان ویژگی غریب الغربا بودن امام رضا (ع) گفت: من از دوران کودکی امام رضا(ع) را با ویژگی غریب‌الغربا و غریب نواز می‌شناسم علاوه بر وجه عالم آل محمد بودن نوع تسلط ایشان به بحث‌های کلامی، فلسفی و دینی با دانشمندان دوران خود برای من و نیز دیگر شاعران قابل توجه است. 

این شاعر در پایان گفت: شنیدن نام امام رضا (ع) و طنین رضا همواره برای من دو وجه داشته است؛ اول، کسی که همیشه مورد تسلیم معشیت الهی است دوم، کسی که به لحاظ تکامل انسانی خود، از هستی و زندگی رضایت دارد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار