فارسی‌آموزان تونسی و قطری، در ادامه حضور خود در ایران و برنامه های آموزشی و گردشگری، با معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی؛ فارسی آموزان تونسی و قطری حاضر در سومین دوره کوتاه مدت دانش افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی، ضمن حضور در ضیافت ناهار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با قهرمان سلیمانی، معاون پژوهشی و آموزشی این سازمان دیدار کردند.

قهرمان سلیمانی، ضمن خوش آمدگویی به فارسی آموزان گفت: پیوستگی میان ایران و مردم حوزه آفریقا از قدیم وجود داشته و دارد و امیدواریم این روابط با آموزش زبان فارسی بیشتر شود.

وی با بیان اینکه سفر به کشورمان برای غیر ایرانیان جذابیت بسیاری دارد، گفت: این سفر شما، مقدمه دیدارهای بعدیتان در ایران و به خصوص شناخت بهتر و بیشترتان از ایران خواهد بود.

معاون پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به فارسی آموزان تونسی و قطری خاطر نشان کرد که ایران امن ترین کشور خاورمیانه است و از نظر علمی توسعه یافته ترین کشور این منطقه محسوب می شود.

فارسی آموزان و مربیان زبان فارسی حاضر در سومین دوره کوتاه مدت دانش افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی، که طی حضور یک هفته ای خود در تهران، علاوه کلاس های آموزشی صبح تا ظهر که در دو سطح مقدماتی و پیشرفته تشکیل شده است، با برخی نهادها و مسئولین فرهنگی دیدار کرده و عصرها نیز از اماکن تفریحی، علمی، تاریخی و گردشگری تهران بازدید به عمل می آورند.

در همین راستا، فارسی آموزان ضمن بازدید از کتابخانه ملی از بخش های مختلف آن دیدن کردند که موزه نسخ خطی در کتابخانه ملی یکی از این بخش ها است و آثار ارزشمندی از جمله ورق هایی از قرآن مجید به خط کوفی و منسوب به امام رضا(ع) در آن به نمایش گذاشته شده است. از دیگر آثار ارزشمند این موزه، کتاب هایی با موضوع طب و فیزیک همچون کتاب «ذخیره خوارزمشاهی در طب»، تالیف زین العابدین اسماعیل جرجانی است که در تاریخ 504 هجری قمری نگاشته شده است. این اثر، به عنوان یک منبع ارزشمند در بسیاری از مطالعات دانشگاهی در اروپا مورد استفاده قرار گرفته است.

فارسی آموزان در ادامه دیدار از کتابخانه ملی، از آرشیو منابع و مدارک جغرافیایی، گرافیکی، شنیداری و الکترونیکی و همچنین سالن مطالعه مخصوص نابینایان و کم بینایان و امکانات پیشرفته این سالن که ویژه مطالعه نابینایان است، دیدن کردند و با نحوه کار با تجهیزات مخصوص نگهداری کتاب در کتابخانه ملی نیز آشنا شدند.

میهمانان بنیاد سعدی از کتابفروشی ترنجستان واقع در خیابان شریعتی بازدید کرده و کتاب ها و آثار فرهنگی مورد علاقه خود را خریداری کردند.

برج میلاد تهران نیز پذیرای فارسی آموزان حاضر در این دوره کوتاه مدت دانش افزایی بود که مورد تمجید و تعریف میهمانان قرار گرفت.

پیش از این نیز، فارسی آموزان تونسی و قطری از پارک آب و آتش و پل طبیعت بازدید کرده و به تماشای فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) در پردیس سینمایی ملت، نشستند.

گفتنی است، فارسی آموزان حاضر در سومین دوره کوتاه مدت دانش افزایی بنیاد سعدی، دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و یا در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته هایی همچون زبان و ادبیات فارسی، اقتصاد، کامپیوتر، ترجمه و مهندسی رسانه هستند.





انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار