کتاب «ندای عشق رضوی» با موضوعیت تاثیر زیارت در روح و روان انسان به وسیله انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شد.

احسان مصطفی‌زاده مدیر اجرایی انتشارات آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کتاب « ندای عشق رضوی» اظهار داشت: برخی از آداب اسلامی با آن که از منبع عقلی به اثبات رسیده و تاثیر آن به وضوح در زندگی مردم مشاهده شده اما آن گونه که باید، مورد توجه قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: در کتاب «ندای عشق رضوی» سعی بر آن شده تا با نگاهی علمی، روانشناختی و زبانی مناسب و در خور فرهنگ زمانه، آموزه‌های ناب زیارت‌نامه امام رضا (ع) را تحلیل و تاثیر آن بر سلامت روان افراد ذکر شود.

مصطفی‌زاده افزود: کتاب «ندای عشق رضوی» از فصل‌های معنای زیارت و انواع آن، چرایی زیارت، آثار حکمت زیارت، رابطه زیارت و سلامت نگرش صحیح از منظر امام علی (ع)، اندیشمندان و شیوه اثربخشی نیایش، ترجمه مفهومی متن زیارت‌نامه امام رضا (ع)، آموزش دعا برای تفسیر صحیح از زندگی تبیین شده و نیایش از صحیفه رضوی آمده است.

وی با بیان اینکه هدف از نگارش این کتاب توجه بیشتر زائران به مضمون‌های زیارت است تصریح کرد:‌دعاهای زیارت علاوه بر آثار قدسی، سرشار از الگوی شناختی و رفتاری و همچنین عاطفی است که باید باورهای ما با آنها شکل گرفته و در رفتار و عمل ما در زندگی نمود پیدا کند.

مصطفی‌زاده گفت:‌ کتاب «ندای عشق رضوی» به کوشش مهدی احمدی فراز در تیراژ 500 نسخه به وسیله انتشارت آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است.

چاپ کتاب امام رضا در آثار اندیشمندان اهل سنت

احسان مصطفی‌زاده مدیر اجرایی انتشارات آستان قدس با اشاره به تازه‌های نشر این انتشارات قدس رضوی اظهار داشت: انتشارات آستان قدس رضوی با کوشش زارعی، کتاب پنج جلدی «پیامبر» اثر نقی سلیمانی، «یک قل دو قل» به نویسندگی طاهره ایبد، «راز نقاشی‌های قشنگ » اثر محمدحسن صلواتیان‌،‌ «قصه ما مثل شد» اثر محمد میرکیانی، مجموعه چهارده جلدی «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین» به قلم مسلم ناصری،‌ «پسران آفتاب» از جمال‌الدین اکرامی، «امام رضا در آثار اندیشمندان اهل سنت» اثر محمدرضا عطایی و «افسانه‌های ایران» به کوشش زهرا مهاجری را برای روی میز کار خود قرار داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار