بارش برف و باران در چهار منطقه کشور/ حاکمیت جوی آرام در روزهای برفی

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز عبور موجی از نوار شمالی کشور بارش برف و باران را برای استان‌های اردبیل، خراسان شمالی،شمال خراسان رضوی و کرانه‌های خزر به طور موقت به همراه خواهد آورد.

بارش برف و باران در چهار منطقه کشور/ حاکمیت جوی آرام در روزهای برفیمحمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص وضعیت آب و هوایی امروز کشور اظهار کرد: امروز موجی از نوار شمالی کشور کرانه‌های خزر، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی  را به دلیل رطوبت حاکم در منطقه  مجددا درگیر بارش برف و بارانی خواهد کرد که عمر آن از امروز تا فردا بیش از ظهر پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: از نظر جوی لحظات آرامی را در این چند روزه تعطیلات مذهبی برای تمامی مناطق کشورمان در نظر گرفته‌ایم.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه هوای سرد و رطوبت بالایی در جاده‌های کوهستانی استان‌های خراسان شمالی و رضوی حاکم است، تاکید کرد: مسافرانی که عازم سفربه مشهد و عبور از این مناطق هستند به دلیل مه آلود بودن این منطقه ایمنی‌های لازم را رعایت کنند.

اصغری گفت: دیگر مناطق کشور اگر چه با تابش خورشید طی یکی دو روز آینده با افزایش دما روبرو خواهند شد ولی برف حاکم بر روی زمین برخی مناطق اجازه کاسته شدن سرما با شیب تند را نمی‌دهد به همین دلیل  تا اوایل هفته بعد به طور نسبی لحظات نسبتا خشک و سردی را در اکثر مناطق کشور خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه عمده ترین رویداد جوی شرق و جنوب شرق کشور امروز وزش باد نسبتا شدید در نظر گرفته شده است ، افزود: امروز در منتهی الیه شمال شرق کشور تتمه موج وارد شده به کشورمان را که برایمان بارش‌های زیادی را به ارمغان آورده است ،خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: امروز آب‌های خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز و خزر مواج خواهند بود.

اصغری در خصوص هوای امروز تهران گفت: امروز آسمان پایتخت کمی ابری در پاره‌ای از نقاط غبار صبح گاهی و از بعد از ظهر وزش باد را خواهد داشت و بیشینه دمای امروز تهران 9 درجه و کمین دمای فردا صبح منهای 2 درجه خواهد بود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار