قزوین؛

از پژوهشگران برتر قزوینی تجليل شد

در مراسم اختتاميه نمايشگاه پژوهش از 30 پژ‍وهشگر برتر استان تجليل شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ در اين مراسم مدير كل دفتر حمايت و پشتيباني امور پژوهشي و فناوري وزارت علوم  گفت :تا كنون 350 انجمن علمي  در دانشگاه هاي كشور تشكيل شده كه ساماندهي  آنها  در دستور كار وزارتخانه قرار دارد.


بختياري از فعاليت 70 هزار پژوهشگر در كشور خبر داد و گفت :امسال 2 هزار و 539 ايده برتر در كشور ارائه شد كه در نهايت 10 ايده از بين آنها انتخاب و با حضوروزير علوم از اين افراد تجليل مي شود.

به گفته بختياري امسال بيش از يك هزار طرح پژوهشي در سراسر كشور ارزيابي شده ودر نمايشگاه بين المللي تهران عرضه مي شود.

مدير كل دفتر حمايت و پشتيباني همچنين از برگزاري مراسم تجليل براي  40 دانش آموز پژوهشگربا حضور وزير علوم خبر داد.

بختياري برگزاري جشنواره حاميان پژوهش و خيرين را يكي ديگر از برنامه هاي در دست اجرا دانست و گفت :هدف از برگزاري اين جشنواره  بهره گيري از ظرفيت نيكوكاران در توسعه امور تحقيقاتي است.


وي يكي از سياست هاي دولت را كيفي سازي پژوهش هابيان كرد و ياد آور شد : موضوع پژوهش و فناوري امسال استاني پيگيري شد و نتاليج خوبي هم به همراه داشت.


دبير ملي هفته پ‍ژوهش كشور خاطر نشان كرد : براي اولين بار ايده هاي برتر هم در كنار پژوهش مطرح شد كه با استقبال محققان روبرو شديم .


وي با اشاره به حمايت از پژوهش در حوزه صنعت گفت : با اين كار مي توانيم به دستاوردهاي خوبي دست پيدا كنيم.

بختیاری با اشاره به اینکه تمام زمینه های پژوهشی در ارتباط با طرح های پشتیبانی انجام می شود افزود : بودجه پژوهش در برنامه ریزی های سازمان بودجه مغفول مانده است و تنها 46 صدم درصد از بودجه به امر پژوهش اختصاص یافته است.

استاندار قزوين هم در اين مراسم از گفت : با تجاري سازي و بازار يابي براي ايده هاي پژوهشي بايد در مسير توليد ثروت پايدار حركت كنيم.

همتي بايد استعداد هاي علمي از مسير پژوهش شناسليي شوند تا بتوانيم بسترفعاليت آنها را مهيا كنيم.


وي پژوهش را لازمه  پيشرفت هر كشوري دانست و گفت : ديگر نمي توان مانند گذشته به منابع طبيعي اتكا كرد بلكه در شرايط كنوني لازم است تا با علم و فناوري توليد ثروت داشته باشيم.

استانداربا بيان اينكه ما از تجربه و دانش خارج بي نيازر نيستيم گفت : بايد همزمان از علم داخلي و خارجي براي ژيشرفت كشور استفاده كنيم.

رييس دانشگاه علوم پزشكي قزوين از ارائه 52 طرح ژ‍وهشي براي شركت در نمايشگاه و جشنواره هفته پژ‍وهش  خبر داد.

منوچهر مهرام افزود : ازاين تعداد 6 طرح برتر در جشنواره كشوري كه از 23 تا 26 آذر ماه در تهران برژا مي شود شركت داده خواهند شد.

وي اضافه كرد: از ايده هاي برتر هم در ژارك علم و فناوري برسي مي شود و سه ايده برتر پس از تجليل در اين جشنواره شركت خواهند كرد.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.