مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه کشتارگاه سنتی پلدختر وضعیت مطلوبی ندارد گفت: این موضوع به استانداری ،فرمانداری و شهرداری اعلام شده که امیدواریم این وضعیت هر چه سریعتر بهبود یابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از لرستان؛  ابراهیم توکلی افزود: کشتارگاه دام و طیور براساس مصوبه دولت باید توسط بخش خصوصی احداث شود که در این زمینه تسهیلات لازم جهت راه اندازی کشتارگاه در اختیار بخش خصوص قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در سه ماهه زمستان سال گذشته تمام دام های عشایر استان لرستان و منطقه گرمسیری شهرستان پلدختر بر علیه چهار بیماری مهم و خطرناک، کشنده مثل تب برفکی کنگو ،طاعون نشخوار کننده کوچک، بروسلوز (تب مالت) و آبله واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان تصریح کرد: طرح واکسیناسیون دام های عشایر از 23 آذر ماه جاری شروع می شود که در اجرای آن تمام دام های عشایر بر علیه تب برفکی واکسینه می شوند.

ابراهیم توکلی گفت :طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی بسیار مسری به نام طاعون بز شناخته می شود که گوسفند و بز به آن مبتلا می شوند که تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلال تنفسی، سرفه، ذات الریه، التهاب روده ها و اسهال از علایم این بیماری است

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.