220 هیات مذهبی مازندرانی برای حضور در آئین سوگواری دهه آخر صفر به مشهدالرضا (ع) اعزام شدند.

به گزارش اعزام 220 هیات مذهبی مازندرانی به مشهدالرضا (ع)گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، استاندار مازندران در ديدار اعضا ستاد وقف و مدیران اوقاف و امور خیریه استان، از اعزام 220 هیات مذهبی مازندرانی برای حضور در آئین سوگواری دهه آخر صفر به مشهدالرضا (ع) خبر داد و گفت: خدمات خوبی از استان به این زائران تاکنون ارائه شده است و ستادی برای تسهيل اياب و ذهاب و اقامت زائرين در مشهد مقدس در استان شكل گرفته است.

ربیع فلاح جلودار با اشاره به اين كه هفته وقف فرصت مغتنمی برای ترويج اين سنت حسنه در جامعه است، گفت: بايد از ظرفيت های مختلف جامعه در جهت گسترش فرهنگ وقف استفاده شود.

استاندار مازندران با اشاره به حضور موثر تشكل های مردم نهاد در عرصه های مختلف جامعه، افزود: بايد از توانمندی سازمان های مردم نهاد در جهت ترويج و گسترش فرهنگ وقف بهره مطلوب برد.

فلاح، وقف را از موضوعات مهم و ارزشمند فرهنگی و معنوی برشمرد و بر ضرورت تشكيل تشکل های مردم نهاد در حوزه وقف تاكيد كرد و گفت: این کار ، ماندگاری اوقاف را بیشتر می کند.

استاندار مازندران با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون اقتصاد مقاومتی، تصريح كرد: ابعاد مختلف وقف با غالب فعاليت های فرهنگی جامعه مرتبط است و اثرات و جايگاه وقف می تواند در اقتصاد مقاومتی نیز کارکردهای خوبی داشته باشد.

فلاح جلودار، به روز شدن اسناد اوقاف و ضرورت دور شدن از کارکردهای سنتی در نگهداری اسناد را از مطالبات واقفان معرفی کرد و افزود: راه اندازی سامانه جامع اوقاف گام موثری در به روز شدن اسناد موقوفات است و این کار باید در شهرستان ها نيز به جد پیگیری شود.

وی با بيان اين كه واقفين افراد ارزشمند و مهمی هستند كه در جهت ترويج ارزش های دينی و فرهنگی ايثار می كنند، یادآور شد: بايد از تلاش های واقفين تجليل و قدردانی شود و برنامه ای به منظور ترغيب جامعه به امر وقف ارايه شود.

در آغاز اين ديدار كه اعضا ستاد وقف استان و مديران اوقاف شهرستان های مازندران حضور داشتند، مدير كل اوقاف و امور خيريه استان، گزارشی جامع از اقدامات و فعاليت های اين اداره كل و برنامه های گرامیداشت هفته وقف ارايه نمود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ساری ، اعزام ، مذهبی ، مشهد ، آیین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.