تاکنون شصت هزار خانوار مازندرانی از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در همایش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مازندران در ساری گفت: از 460 هزار خانوار روستانشین در مازندران، 60 هزار خانوار از خدمات صندوق بیمه بهره مند شدند.

محمدرضا رستمی با اشاره به پایین بودن آمار بیمه شدگان در مازندران، افزود: 45 درصد جمعیت مازندران روستایی است و به همین دلیل این استان یکی از استان های مهم کشور محسوب می شود.

به گفته مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،سهم خانوارهای روستاییان و عشایر کشور از این بیمه 5 درصد و سهم دولت 10 درصد از ردیف بودجه ای است.

رستمی با اشاره به برداشته شدن سقف شرایط سن برای بیمه از سال گذشته در کشور، افزود: افراد هرچه سریعتر برای بیمه شدن اقدام کنند و ممکن است این روند تغییر کند.

استاندار مازندران هم در این همایش گفت: ریشه کنی فقر، برقراری عدالت اجتماعی و ایجاد منزلت اجتماعی از اهداف مهم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

ربیع فلاح جلودار افزود: نسبت درآمد روستاییان مازندران 30 درصد بیشتر از نسبت درآمد روستاییان کشور است.

استاندار مازندران یادآور شد: تا پایان امسال باید 62 هزار خانوار در مازندران زیر پوشش این بیمه قرار گیرند.

فلاح جلودار تصریح کرد: باید سازماندهی و تشکیلاتی برای این صندوق بیمه تشکیل شود تا افراد واجد شرایط بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.

در پایان این مراسم، تفاهم نامه همکاری با تعهد استاندار مازندران مبنی بر گسترش پوشش بیمه روستایی در مازندران و تعهد مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور مبنی بر شرکت کردن در طرح های سرمایه گذاری با بازده بالا امضا شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: ساری ، شصت ، هزار ، خانوار ، مازندرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.