سخنگوی سازمان اوقاف گفت: رشد 10 تا 15 برابری وقف‌های جدید در سالیان اخیر از دستاوردهای همایش وقف و رسانه است.

اهالی رسانه ترویج وقف را یک تکلیف شرعی و ملی برای خود بدانندبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حاضر در محل؛ حسن ربیعی، مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه اوقاف کشور در هفتمین همایش وقف و رسانه که صبح امروز هجدهم آذر در سالن همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: سال 89 یک نظرسنجی با جامعه آماری 23 هزار نفری از همه استان های کشور توسط سازمان اوقاف انجام شد که بر اساس نتایج آن متأسفانه 77 درصد مردم ایران از خدمات و آثار و برکات وقف کم اطلاع یا بی اطلاع بودند.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی سراسری افزود: از این رو توسعه و ترویج  و گفتمان سازی فرهنگ وقف در کشور به عنوان یکی از سیاست های بلند مدت و هدفگذاری های 5 ساله سازمان اوقاف مورد توجه قرار گرفت که ارتقاء سطح شناخت و اعتماد مردم به وقف، توسعه وقف های نوین با رویکرد رفع نیازهای مردم و جامعه، افزایش گردشگری مذهبی با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان و نشر معارف اسلامی و قرآنی از جمله اهداف این طرح بود.

ربیعی در خصوص برنامه های اجرایی سازمان اوقاف در برنامه 5 ساله ترویج فرهنگ وقف گفت: ابداع همایش وقف و رسانه به منظور ارتباط هدفمند و مستمر با رسانه های جمعی در راستای توسعه فرهنگ وقف، برگزاری همایش وقف چشمه همیشه جاری با هدف افزایش تولیدات ادبی و هنری در حوزه وقف و امامزادگان و نشر آن در سطوح جامعه و حمایت از تولید آثار برتر از جمله اقدامات انجام شده توسط سازمان اوقاف است.

وی ادامه داد: سریال های بسیار خوبی نیز توسط اصحاب رسانه و بدون مشارکت سازمان اوقاف در ساالهای اخیر تولید شد که سرزمین انسان ها، مادرانه، همه خانواده من، زمانی برای عاشقی، رخنه، یلدا، فاخته، پرده نشین و تنهایی لیلا از جمله آنها هستند و به موضوع وقف و بقاع متبرکه امامزادگان پرداخته اند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: تهیه بیش از هشت هزار دقیقه گزارش های خبری در معاونت خبر صدا و سیما، حضور کارشناسان وقف در برنامه های رادیویی و تلویزیونی بیش از شانزده هزار دقیقه در سال های 89 تا 94 و تولید بیش از 30 هزار دقیقه گزارش و مصاحبه در معاونت صدای سازمان صدا و سیما از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ترویج فرهنگ وقف و تعامل با رسانه است.

وی رشد 10 تا 15 برابری وقف های جدید در سالیان اخیر را از دستاوردهای همایش وقف و رسانه دانست و گفت: افزایش سطح حضور مردم در اماکن متبرکه و امامزادگان، ترویج گفتمان وقف بین خواص و آحاد جامعه و ارتقاء سطح آگاهی و شناخت مردم نسبت به وقف از دیگر نتایج سیاست بلند مدت سازمان اوقاف است.

ربیعی خاطرنشان کرد: از اهالی رسانه تقاضا داریم که موضوع وقف و امور خیریه را به عنوان یک مسئله ملی، دینی و تکلیف شرعی برای خود متصور بوده و در راستای ترویج فرهنگ وقف کوشا و ساعی باشند.





برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید



انتهای پیام/
برچسب ها: ماه صفر ، بلا ، نماز ، ادعیه ، زیارات ، صدقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
روایاتش کو ؟؟؟ خوب میذاشتی ... من الان حرفتو از کجا باور کنم ؟؟؟