مدیر دفتر شبکه المنار لبنان در ایران گفت: استعمار می خواهد مردم و جامعه را از وقف جدا کند واینجاست که رسانه باید مردم را با وقف درگیر و با تلاش جدی این سنت حسنه را احیا و ترویج کند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نبیل حموده، مدیر دفتر شبکه المنار در ایران پیرامون وقف و رسانه در جهان عرب و مقایسه آن با غرب و توصیه های رسانه ای به ایراد سخن پرداخت.

حموده با بیان اینکه 15 قرن از بحث وقف می گذرد افزود : استعمار می‌خواهد مردم و جامعه را از وقف جدا کند واینجاست که رسانه باید مردم را با وقف درگیر کند و با تلاش در زمینه وقف این سنت حسنه احیا و ترویج شود.

نماینده رسانه المنار با بیان اهمیت غرب به مقوله وقف تصریح کرد :آمار وقف در اروپا زیاد است و 90درصد دانشگاه های غربی با کمک وقف اداره می شود و دانشگاه هاروارد معتبر ترین و ثروتمند ترین دانشگاه جهان در ایالات متحده آمریکا 40 میلیارد دلار موقوفات دارد.

حموده با اشاره به این خبر که در خراسان رضوی امسال 174 موقوفه جدید به ثبت رسیده است گفت: این 174 موقوفه یعنی 174 داستان که در رسانه می تواند با تبدیل آن به خبر ،مستند و فیلم کوتاه پل ارتباطی بین وقف و جامعه ایجاد کند.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.