رئیس جمهور مستعفی یمن از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست، دستور برقراری یک آتش بس 7 روزه را صادر کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی؛ "عبدربه منصور هادی رئیس جمهورمستعفی یمن، همزمان با برگزاری مذاکرات صلح این کشور خواستار برقراری آتش بس 7 روزه شد.
"اسماعیل ولد الشیخ احمد،" فرستاده سازمان ملل به یمن، اعلام کرد: گفتگوهای صلح میان طرف های بحران یمن، اواسط دسامبر (روزهای پایانی آذر) در سوئیس برگزار خواهد شد. ولد الشیخ احمد تاکید کرد ممکن است پیش از این تاریخ توافقی در زمینه اعلام آتش بس حاصل شود. طرف های درگیر، با برگزاری مذاکرات در تاریخ یاد شده موافقت کرده اند.

اسماعیل ولد الشیخ احمد گفت: همه طرف ها با برگزاری گفتگوهای صلح در 15 دسامبر جاری در سوئیس موافقت کرده اند. ما طرف های این بحران را به شدت برای اتخاذ تدابیر اعتماد ساز از جمله برقراری آتش بس، آزاد کردن اسیران و تسهیل روند رسیدن کمک های بشردوستانه به دست مردم تشویق کرده ایم. این اقدامات می تواند گام هایی مثبت در مسیر تلاشها برای کاهش تنش ها و هموار کردن مسیر حل و فصل مسالمت آمیز درگیریها در یمن باشد.

گزارشگر شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد، طرح جدید پس از تلاش های گذشته برای برقراری آتش بس و آغاز گفتگوهای جدید برای پایان دادن به درگیریهایی ارائه شد که از ماهها پیش جریان دارد و دهها هزار نفر در جریان آن کشته شده و مقادیر زیادی از توانمندیهای یمن از بین رفته است. براساس طرح جدید، 15 دسامبر شاهد برگزاری مذاکراتی در ژنو خواهیم بود و پیش از آغاز این مذاکرات و همزمان با آن، آتش بس برقرار و اسیران مبادله می شوند و راه ارسال کمک های بشردوستانه و امدادی برای افراد نیازمند کمک تسهیل خواهد شد. نماینده سازمان ملل تاکید کرد همه طرف ها از جمله انصارالله و "علی عبد الله صالح،" رئیس جمهور مخلوع، روی این ابتکار اجماع دارند.
 پیش از اعلام این طرح، فرستاده سازمان ملل با منصور هادی، که تغییرات و انتصابات تازه ای در قوه مجریه و کابینه به وجود آورده است، دیدار کرد؛ اما در اظهارات شیخ احمد مسائل اصلی این طرح، که برخی ها برای درک روند اوضاع لازم می دانند توضیح داده نشده است. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار