با توجه به اینکه این روزها بیماری آنفلوآنزا در استان کرمان خودنمایی کرده و در حال گسترش به شهرستان های شرقی است، این امر، تسریع در روند احداث تنها بیمارستان ریگان را بیش از پیش می طلبد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ خوشبختانه تاکنون علائمی از بیماری آنفلوآنزا در شهرستان 80 هزار نفری ریگان مشاهده نشده است.

در این شهرستان 302پارچه آبادی وجود دارد که دارای وسعت بیش از 8هزار کیلومتر مربع است.

بیماران این شهرستان به دلیل نبود بیمارستان، مسیر یکصد کیلومتری ریگان ـ بم را برای مداو طی می کنند که با توجه به وضعیت این بیماری و سایر بیماری ها تسریع در روند ساخت بیمارستان ریگان ضروریست.

موردی از بیماری آنفلوآنزا در ریگان مشاهده نشده است.

مدیر شبکه و مرکز بهداشت ریگان با اشاره به اینکه تاکنون علائمی از بیماری آنفلوآنزا در این شهرستان مشاهده نشده است، گفت: برشورهایی در زمینه پیشگیری از این بیماری در سطح شهرستان توزیع شده است تا مردم نسبت به رعایت نکات بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

فردین حشمتی افزود: تمامی مراکز بهداشتی ـ درمانی شهرستان ریگان در حالت آمادگی کامل می باشند و در صورت بروز بیماری، بیماران به شهرستان بم اعزام می شوند.

فاز دوم بیمارستان ریگان به زودی اجرایی می شود.

فرماندار ریگان نیز با اشاره به اینکه فاز نخست بیمارستان 32تختخوابی ریگان به پایان رسیده است، گفت: فاز دوم این بیمارستان به زودی اجرایی می شود .

امین باقری با اشاره به پراکندگی شهرستان و ورودی استان از سمت سیستان و بلوچستان، تسریع در روند ساخت این بیمارستان را خواستار شد.

وی افزود: شهرستان ریگان دارای 80 هزار نفر جمعیت است که تسریع در روند ساخت این بیمارستان از اولویت ها است.

از همه گیر شدن آنفلوآنزا جلوگیری کنید!

حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی، نماینده مردم شهرستانهای بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار رسیدگی سریعتر وزارت بهداشت و درمان به وضعیت شیوع این نوع آنفلوآنزا شد تا از همه گیر شدن آن جلوگیری شود.

شهرستان ریگان در 285کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد.

گزارش از : موسی ملاییان

برچسب ها: احداث ، بیمارستان ، ریگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.