سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حرم مطهر امام رضا(ع) از کمبود شدید پتو، موکت و محل اسکان برای زائران پیاده به ویژه در مسیر جاده ها خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حسین رضایی افزود: با توجه به برودت هوا و بارش برف و باران در طول مسیرها به شدت نیازمند پتو برای تامین نیاز زائران در جاده ها هستیم.

وی گفت: هم اکنون افزون بر 30 هزار زائر پیاده در طول جاده های خراسان رضوی در حال طی مسیر به سمت مشهد هستند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی افزود: به رغم برپایی 200 ایستگاه صلواتی در طول مسیر، موج ناگهانی سرما و بارندگی هم اکنون مشکلاتی جدی در زمینه امکانات گرمایشی، پتو و فضای اسکان برای زائران ایجاد کرده است.

وی با اشاره به پیش بینی ورود 300 هزار زائر پیاده در ایام پایانی ماه صفر به مشهد ادامه داد: در طول جاده ها ایستگاه های صلواتی برای خدمات رسانی به این جمعیت تجهیز شده اما با توجه به شرایط جوی نیاز به مشارکت بیشتر و گسترده تر مردم است.

رضایی گفت: در مشهد نیز برای اسکان 100 هزار نفر از این جمعیت پیش بینی شده که تاکنون با مشارکت مردم و دستگاههای دولتی به ویژه آموزش و پرورش فضای اسکان 80 هزار نفر مهیا و به امکانات لازم تجهیز شده است.

وی افزود: در عین حال همچنان با کمبود فضای اسکان 20 هزار زائر پیاده در مشهد مواجهیم ضمن آنکه برای تجهیز این فضاها پتو و موکت مناسب نیاز است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی از خیران و مردم برای مشارکت در پذیرایی و خدمت به زائران پیاده حرم رضوی دعوت و بیان کرد: مردم می توانند برای اعلام نحوه و نوع کمک های خود با شماره تلفن 38558010 -051 ستاد اجرایی جمعیت خدمتگزاران تماس گیرند.

پارسال 210 هزار زائر پیاده طی همین ایام به مشهد وارد شدند.

جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی متشکل از جمعی از افراد نیکوکار و گروه های مردمی از حدود 13 سال پیش فعالیت منسجم خود را در حوزه خدمت رسانی به زائران آغاز کرده و به مرور با همراه کردن بخش های مختلف مردمی و دولتی این فعالیت را گسترش داده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.