به گزارش گروه استان های
باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،حسن بحرینی در حاشیه برگزاری دورههای آموزشی برندسازی و
بازاریابی، بیان کرد: داشتن یک برند یا نام تجاری قدرتمند میتواند در معرفی و
فروش صنایع دستی به هنرمندان استان کمک شایانی کند.
وی اضافه
کرد : هنرمندان صنایع دستی قم در تعدادی از رشتههای هنری با ویژگیهای منحصر به
فرد و کیفیت تولیدات از جمله خرمهره، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، ساخت
انگشترها، منبت کاری، معرق و مشبک چوب در سطح کشور شناخته شده هستند که باید این
تولیدات برندسازی شود.
سرپرست
معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم،گفت: برند برای
داشتن یک هویت، تصویر و جایگاه مشخص در بازار میتواند در جلب رضایت خریداران و
افزایش فروش و تولیدات نقش مهمی ایفا کند.
بحرینی
اظهار کرد: صنایع دستی قم باید به عنوان سوغات برای اقشار مختلف معرفی شود تا از
ظرفیت حضور زائران خارجی و داخلی برای فروش هنرهای دستی بهرهمند شویم، از این رو
نیازمند همکاری ارگانهای مسئول و شهرداری در راهاندازی بازارچه صنایع دستی در
استان هستیم.
ویبا بیان
اینکه برگزاری دورههای آموزشی برندسازی و بازاریابی، گفت: این دورهها به صورت
رایگان برای هنرمندان صنایع دستی در رشتههای مختلف با همکاری اداره کل فنی و حرفه
ای استان قم برگزار شده است.
سرپرست
معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، گفت: در دوره
برندسازی 22 هنرمند شاخص صنایع دستی و در دوره بازاریابی 30 هنرمند شرکت کردند که
بعد از اتمام دوره گواهی مهارت دریافت خواهند کرد.
وی با
اشاره به اهمیت برندسازی صنایع دستی استان قم اشاره کرد، گفت: هدف اصلی از برگزاری
این دورههای آموزشی برندسازی آشناسازی هنرمندان با روشهای معرفی تولیدات صنایع
دستی و تجاری سازی آن در سطح ملی و بینالمللی است.
وی در
پایان اضافه کرد: آموزشهای روش بازاریابی به هنرمندان کمک بسزایی برای فروش و
افزایش تولیدات صنایع دستی میکند تا بتوانند با استفاده از این ابزار در راستای
تبلیغات، بازاریابی مستقیم، فروش شخصی، بسته بندی و خدمات مشتری قدم بردارند.