وزیر صنعت و معدن و تجارت با ابراز تاسف از اینکه تولیدکنندگان داخلی با الفبای صادرات آشنا نیستند گفت: صادرات با شعار محقق نمی شود، برای توسعه صادرات باید بازاریابی محصولات تولیدی را نیز داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نعمت زاده در بیست و یکمین همایش ملی توسعه صادارات غیر نفتی ایران در زمان پسا تحریم گفت: طبق چشم انداز تعریف شده حداقل در 10 سال آینده صادرات غیر نفتی خود را باید 3 برابر افزایش دهیم، این مهم بستگی به اصلاح برخی مقررات دارد، اینکه در کنار کاهش بروکراسی های اضافی، همت مضاعف نیز داشته باشیم.

نعمت زاده گفت: سال گذشته 50 میلیارد دلار صادارت غیر نفتی داشتیم درحالی که سهم تعیین شده برای صادارات غیر نفتی، 200 میلیارد دلار بود.

وی آموزش را اصل اساسی توسعه صادارت غیر نفتی عنوان کرد و گفت: متاسفانه در حوزه صادارات، کادر آموزش دیده ای نداریم.

وزیر صنعت و معدن و تجارت ادامه داد: صادرات را نمی توان با مزایده انجام داد، صادرات مطلوب با مذاکره انجام شدنی است، برای توسعه صادرات غیر نفتی، باید تولیدات خود از مرحله طراحی، مطابق میل خریدار تنظیم کنیم.

نعمت زاده گفت: هنوز با این باور نرسیده ایم صادارات راه نجات کشور است، باید برای توسعه صادرات، مشوق های لازم برای سرمایه گذارای خارج را فراهم کنیم، چرا که آنها بازار لازم برای محصولات تولیدی را دارند.

وزیر صنعت و معدن و تجارت ادامه داد: در دیدار با هیاتهای اقتصادی، بر همکاری های درازمدت و استراتژیک تاکید داریم که این امر مستلزم همکاری مشترک است.

وی یادآور شد: بعد از برجام باید به استفاده از منابع بانکی خارج از کشور نیز چه بصورت سرمایه گذاری و چه بصورت فاینانس متمایل شویم.

نعمت زاده با بیان اینکه سرمایه گذاری های متقابل، سود را افزایش می دهد گفت: هر مقرراتی که مغایر با صادارت است باید اصلاح شود و قوای مقننه و قضاییه باید با این موضوع همراهی کنند.

وی یادآور شد: اولین سیاست در اقتصاد، استفاده از توانمندی داخلی است، توسعه صادرات غیر نفتی و برون گرایی نیز از دیگر راهکارهای محور قرار دادن صادارت و توسعه اقتصادی است.

 
انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.