رییس امور آب ملکان از شناسایی تعداد 4131 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان ملکان خبر داد و گفت: 1200 حلقه از این تعداد تا پایان سال تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عباس زاده در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان ملکان افزود: تا پایان سال بر اساس برش استانی تعداد 250 چاه غیرمجاز معدوم خواهد شد که از مهرماه سال جاری

تاکنون تعداد 134 حلقه معدوم شده است.

وی افزود: تعداد 400 چاه غیرمجاز کشاورزی نیز شناسایی شده و پرونده آنها جهت برخورد

قانونی به زودی به دادگستری شهرستان ملکان ارسال خواهد شد.

مدیر امور آب ملکان با بیان اینکه 2415 حلقه چاه دارای پروانه بهره برداری در این شهرستان وجود دارد اظهار کرد: طی سال جاری جلو  44  مورد  حفر چاه غیرمجاز  گرفته شده و دستگاه های حفاری آنها نیز توقیف شده و نیز  42 تن از حفاران غیرمجاز به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

عباس زاده در ادامه از واگذاری امورات انتقال آب زراعی از دشت زرینه رود به ملکان و انتقال پرونده کشاورزان از اداره امور آب شهرستان میاندوآب به امور آب ملکان خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقده بین شرکت های امور آب استان های آذربایجان غربی و شرقی کلیه امورات انتقال آب از دشت زرینه رود به امور آب شهرستان ملکان انتقال گردیده و مشکلات موجود در این خصوص نیز رفع شده است.

وی افزود: با انعقاد  این تفاهم نامه 14 هزار هکتار از اراضی و باغات شهرستان ملکان تحت پوشش شبکه آبیاری و زهکشی دشت زرینه رود قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مقدار 75 میلیون مترمکعب آب در سال های گذشته و همچنین  51 میلیون مترمکعب طی سال جاری بین زارعین و باغداران ملکانی توزیع شده است افزود:طی سال زراعی جاری تعداد 5 دفعه آب مورد نیاز کشاورزان این شهرستان بدون بروز مشکل خاصی تامین شده است.

عباس زاده از وجود 39 رودخانه اصلی و فرعی در ملکان خبر داد و گفت: مردق چای و لیلان چای از مهمترین این رودخانه ها محسوب می شوند.

وی افزود: آورده مردق چای در سال های 93 و 94 مقدار 39 میلیون مترمکعب و لیلان چای 11 میلیون مترمکعب بوده است.

مدیر امور آب ملکان برقدار شدن 50 درصد چاه های کشاورزی و تمدید پروانه تعداد بیش از

800 چاه را از دیگر فعالیت های این اداره طی سال جاری ذکر کرد و گفت: همچنین 5/1کیلومتر از بستر رودخانه مردق چای لایروبی و 170 کیلومتر حریم بستر سایر رودخانه ها نیز بازگشایی و مسیر گشایی شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.