طرح فراگیر سازی آموزش دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی در دست اجرا است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، معاون آموزش و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور که برای شرکت در مراسم روز جهانی معلولین به اراک آمده بود گفت :رویکرد و نگاه ما در آموزش و پرورش استثنایی رویکرد فراگیر سازی است تا با آماده کردن زمینه ها، بتوانیم دانش آموزان استثنایی را در مدارس عادی و در کنار سایر دانش آموزان تحت پوشش قرار داده و آموزش دهیم .

غفوریان افزود : هم اکنون 45 هزار نفر از دانش آموزان استثایی در مدارس عادی مشغول تحصیلند که از طریق مدارس پیشتیبان حمایت می شوند .

وی با اشاره به اینکه 120 هزار دانش آموز استثنایی تحت پوشش آموزش و پروش استثنایی قرار دارند افزود: 23 هزار معلم در 1500 مدرسه کار خدمات رسانی و آموزش و پرورش و توانبخشی آنها را بر عهده دارند .

معاون آموزش و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور ارائه خدمات حمایتی در زمینه های درمانی و توانبخشی ، پرداخت هزینه های بیمارستانی و مصرف داروهای مستمر  و وسایل کمک توانبخشی را از اولویت های آموزش و پرورش استثنایی برشمرد .

در این مراسم معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری هم گفت: جامعه باید معلولین را باور داشته باشد تا رشد و شکوفایی آنان در جامعه فراهم شود.

رضایی افزود: دولت برای رشد و تعالی معلولین برنامه هایی در دست بررسی دارد و برای شکوفایی آنها تمام توان خود را به کار خواهد گرفت و در صدد است مشکلات آنها را کاهش دهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 انتهای پیام/ب

برچسب ها: اراک ، استثنایی ، معلولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۴
ما معلمان استثنایی نیز از جداسازی دانش اموزان استثنایی از بچه های عادی شدیدا مخالف هسیم و اموزش این دانش اموزان در کنار سایرین را خواستاریم